• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برخورد قاطعانه پلیس راهور با خودروهای حادثه‌ساز

  • کد خبر : 44529
  • 13 آذر 1402 - 10:08
برخورد قاطعانه پلیس راهور با خودروهای حادثه‌ساز
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در هشت ماه سال جاری نزدیک به 9 هزار دستگاه خودروی حادثه ساز به صورت ساعتی و روزانه توقیف شدند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز، مقابله با رانندگان پرخطر و توسعه سامانه‌های کنترل سرعت، اظهار کرد: اقدامات عملیاتی، اقدامات مهندسی و اقدامات آموزشی و فرهنگی مهمترین راهکارها برای پیشگیری و کاهش تصادفات در حوزه درون‌شهری است که پلیس راهور استان اصفهان آنها را به جد دنبال می‌کند.

وی افزود: بخشی از اقدامات پیشگیرانه ما ترکیبی از اعمال قانون، معرفی رانندگان حادثه‌ساز و صنوف متخلف، شرکت‌ها و سازمان دخیل در حوادث ترافیکی به دستگاه قضائی و اطلاع‌رسانی، آموزش عمومی و تشویق رانندگان قانون‌مدار است که معتقدیم انجام این اقدامات در کنار هم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: پیگیری برای ارتقای سیستم‌های هوشمند، شناسایی، رفع و آشکارسازی نقاط پرتصادف، تمرکز بر دو گروه آسیب‌پذیر موتورسواران و عابران پیاده از طریق اتوبوس سیار آموزشی پلیس راهور و اعمال مقررات و توقیف موتورسیکلت‌های متخلف، از دیگر برنامه‌های این پلیس در زمینه کاهش تصادفات شهری است.

وی با اشاره به برخورد قاطعانه با خودروهای حادثه ساز در معابر شهری استان، گفت: در هشت ماه سال جاری ۳۱۲۸ دستگاه خودرو به صورت ساعتی و ۵۶۶۲ دستگاه خودرو که مرتکب دو تخلف همزمان حادثه‌ساز شده بودند به صورت روزانه توقیف شدند که این روند با قوت بیشتری تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سرهنگ زارع ادامه داد: حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت ۳۰ و ۵۰ کیلومتر، سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و تجاوز به چپ از محور راه، مهمترین تخلفات حادثه‌ساز خودروهای توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت ۱۶۷ دستگاه خودرو به دلیل اخذ ۳۰ نمره منفی و ۱۸۱۶ دستگاه خودرو نیز به دلیل دارا بودن خلافی بالای ۳۰ میلیون ریال هم توقیف شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی استان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند، افزود: بیش از ۲۰ سال است که موتورسیکلت‌های متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند، اما این اقدامات تأثیر آن‌چنانی در کاهش حوادث نداشته و نیاز به تغییر رفتار اجتماعی این افراد هستیم، اگر این تغییر رفتار صورت نگیرد، همچنان شاهد کشته شدن موتورسواران در حوادث رانندگی خواهیم بود.

سرهنگ زارع عنوان کرد: برآوردهای نشان می‌دهد ۱۶ درصد از افراد موتورسوران ناآگاه هستند که آموزش‌های مناسبی را با راه‌اندازی اتوبوس سیار آموزشی در سطح شهر برای آنها در نظر گرفته‌ایم، همچنین ۱۶ درصد در برابر قانون مقاومت عامدانه می‌کنند که اعمال قوانین و مقررات سختگیرانه با این دسته از افراد را انجام خواهیم داد، ۶۸ درصد هم کسانی هستند که می‌دانند و می‌توانند مقررات را رعایت کنند، اما تمایلی به این کار ندارند که این گروه هدف نیز شناسایی شده و برای آنها برنامه مناسبی اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.