• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

سودایی: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر بودجه واقعی، متوازن و عملیاتی است

  • کد خبر : 4459
  • 08 بهمن 1399 - 11:19
سودایی: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر بودجه واقعی، متوازن و عملیاتی است
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرداری زرین شهر گفت: 120 نفر ساعت کار کارشناسی برای تدوین بودجه 1400 شهرداری زرین شهر انجام گرفت و با دقت نظر تلاش شد یک بودجه کارا و نتیجه‌بخش تهیه تا به این ترتیب فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و همچنین منابع مورد نیاز آنان به درستی احصاء شود.

به گزارش نبض وطن، علیرضا سودایی با ابراز خورسندی از تدوین اولین بودجه قرن پانزدهم این شهرداری اظهار کرد: بودجه شهرداری‌های شهرهای ایران به عنوان موثرترین نهاد شهری که وظایف و خدمات گسترده‌ای را برعهده دارند دارای دو بخش اصلی شامل منابع درآمدی و مصارف بودجه است.

وی افزود: مراحل تهیه، تنظیم، پیشنهاد و تصویب بودجه یکی از مهمترین و فنی‌ترین فعالیت‌ها در شهرداری ها به شمار می آید از این رو معاونت توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری زرین شهر تلاش کرد بودجه خود را از درون واحدهای تابعه احصاء و مراحل مختلف تصمیم‌گیری، هماهنگی و… و براساس روشی که در بخشنامه و آیین نامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری های کشور تهیه و تدین کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر تصریح کرد: مباحثی چون اصل سالیانه بودن بودجه،وحدت بودجه، اصل جامعیت بودجه، شاملیت یا تفصیل، تخصیص و اصل عدم تخصیص، انعطاف‌پذیری و… از جمله مباحثی است که در روند بودجه نویسی ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر مورد توجه قرار گرفت و در این مسیر شاهد برگزاری بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی و سیاست گذاری اولیه بودیم.

وی ادامه داد: ۱۲۰ نفر ساعت کار کارشناسی برای تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر انجام گرفت و با دقت نظر تلاش شد یک بودجه کارا و نتیجه‌بخش تهیه تا به این ترتیب فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و همچنین منابع مورد نیاز آنان به درستی احصاء شود.

سودایی اضافه کرد: درآمد شهرداری متأثر از شرایط گوناگون اقتصادی، اجتماعی و مالی است از این رو از سال ۱۳۹۶ که فعالیت مدیریت شهری در دوره پنجم اغاز شد، شهردار زرین شهر تاکید فراوانی بر بودجه نویسی براساس واقعیت ها داشتند و برهمین اساس تلاش شد در بودجه نویسی سه سال گذشته به این مسئله توجه ویژه ای شود و خوشبختانه تحقق ۱۰۰ درصدی آن را نیز با مشکلات متعدد پیش روی شهرداری ها شاهد بودیم.

وی  با بیان اینکه بودجه غیرواقعی و نامتوازن تنها به ضرر شهر و مدیریت شهری است، عنوان کرد: معیار شهرداری زرین شهر برای بودجه سال آتی بر خلاف آنچه مرسوم بوده و برخی شهرداری ها بودجه سال آخر مدیریت شهری را کاذب و به دور از واقعیت به نگارش در می آورند پرداختن به واقعیت ها و بودجه‌ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی بوده تا مدیریت شهری در دوره ششم با چالش جدی مواجه نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: تحقق بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری زرین شهر بالغ بر ۳۱ میلیارد و  800 میلیون تومان بوده و با تحقق بیش از ۶۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۹ قطعا تحقق بودجه ۶۶ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ کاملا دست یافتنی است.

وی یادآور شد: روش بودجه نویسی بر اساس عملکرد تفریغ بودجه ۵ ساله گذشته و میانگین وصولی کدهای درآمدی در این سال ها بوده که یک به یک مورد محاسبه قرار گرفته و نرخ رشد حاصل از تحقق بودجه یکسال گذشته مبنا قرار گرفت و در نهایت بودجه پیشنهادی تدوین شد.

سودایی افزود: باید به این نکته توجه داشت که طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد هزینه های شهرداری افزایش داشته است و افزایش پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر نیز بر همین مبنا بوده است.

وی تصریح کرد: یکی مبانی افزایش ها ، افزایش حقوق و مزایای پرسنل بوده که در آیین نامه و بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ ابلاغی نیز برآن تاکید داشته و حداقل افزایش ۲۵ درصد تکلیف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر با بیان اینکه پروژه‌ها و ردیف‌های بودجه و تامین اعتبار در سقف بودجه اولویت‌بندی شده است، گفت: حفظ شرایط شهرداری، پرداخت حقوق و مزایا، بیمه تامین اجتماعی، مالیات های تکلیفی و تکمیل پروژه های عمرانی از جمله مباحثی که در بخشنامه تدوین بودجه ۱۴۰۰ به شهرداری ها ابلاغ شده و در هیچ جایی از بخشنامه اشاره ای به ایجاد پروژه های جدید عمرانی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخشنامه های ابلاغی تاکید بر حفظ شرایط شهرداری ها مد نظر بوده از این رو بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر نیز آینه تمام‌نمای آن‌چیزی است که در شهر اتفاق می‌افتد و امیدواریم با اتمام پروژه های نیمه تمام که در اولویت شهرداری و شهروندان قرار دارد در سال پایانی مدیریت شهری دوره پنجم رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4459
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.