• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ستایشی: برخی مدیران مرتبط با پرونده واردات چای در بازداشت هستند

  • کد خبر : 44717
  • 14 آذر 1402 - 11:16
سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه نسبت به قصور و تقصیر و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود کرده و بررسی‌های لازم را مطابق مقررات انجام خواهد داد، برخی از مدیران و افراد ذی‌ربط با قرارهای صادره تأمینی در بازداشت هستند.

به گزارش نبض وطن به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با تسلیت ایام فاطمیه و اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: هر سال، شانزدهم آذرماه تداعی کننده بیداری‌های عمیق جنبش دانشجویی و یادآوری کننده ایستادگی دانشجویان فهیم ما در مقابل استکبار است.

وی افزود: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مهیا و آماده است تا مطالبات جنبش دانشجویی و انتقادات و پیشنهادات آن‌ها را شنیده و برای حل مسائل اساسی کشور از این ظرفیت بهره‌برداری و استفاده کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به فسادی که از مدت‌ها قبل مورد رصد و پیگیری مسئولان قضائی و اجرایی قرار داشته است، گفت: منشأ این فساد بزرگ، گرچه توسط یک شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفته، اما مشخص شد، همکاری‌های مختلفی با این شرکت در بخش‌های ذی‌مدخل صورت گرفته است و مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یافته است، این ارزها نه تنها در محل خود خرج نشده، بلکه موجبات فساد در بخش‌های دیگر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همه مردم باید بدانند، قوه قضائیه با پیگیری‌های مجدانه و همه جانبه ضدفساد خود و همکاری چندوجهی با دستگاه‌های دولتی و ضابطان قضائی به محض کشف سرنخ‌های این فساد بدون مسامحه وارد شده است و مصمم است این روند را تا انتها و بدون هرگونه تسامح نسبت به استیفای حقوق ملت و وفق موازین قانونی اقدام کرده و از هیچ کوششی فروگذار نکند.

ستایشی بیان کرد: اراده دستگاه قضائی این است که همزمان امر پیشگیری و مقابله با فساد را به صورت همزمان دنبال کرده و اجازه ندهیم این پرونده مهم و ملی پس از سیر مراحل تحقیقات مقدماتی و تحقیقات دچار اطاله رسیدگی شود.

وی گفت: گرچه نقص پدیدار شدن این فساد در تخصیص ارز و منابع ملی امری نگران کننده است، اما اهتمام قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل نسبت به کشف و جلوگیری از ادامه یافتن آن و تعهد نسبت به ریشه‌کنی گلوگاه‌های دیگر، امری مطلوب پسندیده و نشانه از آن است که مقابله با فساد در کشور به صورت سیستمی و همه جانبه صورت خواهد پذیرفت.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: قصور و تقصیر و ترک فعل همه دستگاه‌ها اعم از اجرایی و نظارتی بررسی‌های فنی لازم مطابق مقررات انجام خواهد گرفت.

برخی از مدیران مرتبط با پرونده واردات چای در بازداشت هستند

وی درباره پرونده تخلف واردات چای اضافه کرد: قوه قضائیه نسبت به قصور و تقصیر و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود کرده و بررسی‌های لازم را مطابق مقررات انجام خواهد داد، برخی از مدیران و افراد ذی‌ربط با قرارهای صادره تأمینی در بازداشت هستند؛ روند تحقیقات ادامه خواهد یافت و به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی بیشتر اطلاعات مناسب را به آگاهی مردم خواهیم رساند.

تکمیل می‌شود…

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.