• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان:

شورای اسلامی شهرستان لنجان پیگیر حل مطالبات شهروندان است

  • کد خبر : 44866
  • 15 آذر 1402 - 14:17
شورای اسلامی شهرستان لنجان پیگیر حل مطالبات شهروندان است
نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهرستان لنجان با فرماندار این شهرستان در مجموعه تفریحی شهرداری زرین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، صفیه حیدرزاده در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان لنجان با فرماندار این شهرستان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و شهرستان بهترین مشاورین و همکاران مسئولان برای اجرای عدالت و رفع تبعیض هستند، اظهار کرد: شوراها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که می‌توانند مشکلات مردم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند و مسئولان باید بپذیرند که نظرات و دیدگاه‌های توأمان منطقه‌ای و ملی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان، شهر و روستا کمک بزرگی برای مدیران در گره‌گشایی از چالش‌های پیش رو و پیشبرد امور است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان لنجان پیگیر حل مطالبات شهروندان است، افزود: پیگیری، برگزاری جلسات کارشناسی و بازدیدهای میدانی مسئولان از چالش‌ها و مطالبات به حق مردم راهکار مناسبی برای به ثمر رساندن درخواست‌های شهروندان است از این رو یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهرستان لنجان دعوت از مسئولان ارشد و همچنین مدیران ادارات شهرستان برای تحقق این مهم به‌شمار می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه مباحث مطرح شده نکاتی است که دغدغه تک تک اعضای شورای اسلامی شهرستان لنجان است، تصریح کرد: همه ما در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده مردم هستیم و وظیفه داریم در مدتی که عهده دار این امانت هستیم با ارتباط مستمر با فرمانداری، استانداری و سایر مسئولان رفع کننده مشکلات و مطالبات به حق شهروندان باشیم.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب آهن یک صنعت بزرگ بوده که منافع این صنعت مادر ملی بوده اما چالش‌های و مشکلات مترتب از فعالیت کارخانه ذوب آهن شهرستانی است.

حیدرزاده حل چالش آلایندگی صنعت ذوب آهن را یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان لنجان دانست و اضافه کرد: ضمن تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرماندار شهرستان لنجان و تحقق نصب دستگاه پایش آلایندگی در خطه طلایی ایران به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان انتظار می‌رود کارخانه ذوب آهن اقدام به نصب دستگاه‌های تخصصی پایش آلایندگی که از درخواست‌های اداره محیط زیست شهرستان نیز به شمار می‌آید جامه عمل بپوشاند.

وی عنوان کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان باید با اجرای پروژه‌های زیست محیطی در برنامه زمانبندی مشخص در مسیر حفظ سلامتی مردم که از حقوق شهروندان به شمار می‌آید گام برداشته و این مهم را در اولویت مسائل خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه با انجام وظایف اجتماعی کارخانه ذوب آهن قطعاً بخشی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد، گفت: طی سال‌های گذشته یکی از مطالبات مردم و مسئولان شهرستان لنجان توجه کارخانه ذوب آهن به انجام وظایف اجتماعی خود در قبال با منطقه بوده است که متأسفانه این مهم مورد کم لطفی مسئولان این کارخانه مادر قرار گرفته است.

حیدرزاده افزود: عدم مشارکت کارخانه ذوب آهن در مباحث عمرانی و خدماتی از جمله اجرای روشنایی پلیس راه اصفهان شهرکرد _ گردنه ذوب آهن چالش‌های متعددی را برای مسافران و ساکنین شهرستان لنجان به‌همراه داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده اجرای این پروژه منوط به تحقق سهم شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بوده و انتظار می‌رود این صنعت طبق تفاهم انجام شده سهم خود را در پروژه اصلاح روشنایی گردنه ذوب آهن به مرحله اجرا برساند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان ادامه داد: عدم مشارکت کارخانه ذوب آهن در اجرایی شدن امور فرهنگی و اجتماعی در شهرستان لنجان از دیگر مباحثی است که گلایه‌های بسیاری را به همراه داشته است و نیاز است با همراهی مسئولان ارشد شهرستان لنجان در این خصوص چاره اندیشی شود تا شاهد انجام وظایف اجتماعی این صنعت بزرگ در شهرستان باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان لنجان شهرستانی صنعتی و گردشگری بوده و از سوی دیگر یکی از راه‌های ارتباطی مهم استان اصفهان و چندین استان دیگر بوده همواره شاهد تردد خودروهای سبک و سنگین بسیاری از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان هستیم اما مشکلات بسیاری را به دلیل کمبود علائم جاده‌ای و عدم روشنایی مناسب در بعضی مناطق شاهده هستیم.

حیدرزاده عنوان کرد: به علت کمبود اعتبارات و محدودیت بودجه شهرداری‌ها امروز امکان انجام بسیاری از پروژه‌ها در شهرها و روستاهای شهرستان وجود ندارد و با توجه به نیاز و کمبودهای موجود و همچنین ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب لنجان در مباحث گردشگری، تفریحی و فرهنگی انتظار می‌رود با همت مسئولان استان و شهرستان زمینه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: نبود دفع شبکه فاضلاب در برخی از شهرها و روستاهای شهرستان لنجان باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی شده است و انتظار می‌رود در این خصوص نیز چاره اندیشی شود تا شاهد افزایش سطح سلامت و همچنین رضایتمندی شهروندان باشیم.

گفتنی است در این نشست، هر کدام از نمایندگان شهرها و بخش‌های شهرستان لنجان گزیده‌ای از مهمترین مشکلات شهر خود را که با وجود پیگیری‌های متعدد همچنان به نتیجه نرسیده بود را مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.