• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بانوان ایران باید به الگوی زنان جهان مبدل شوند

  • کد خبر : 4503
  • 16 بهمن 1399 - 9:00
بانوان ایران باید به الگوی زنان جهان مبدل شوند
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت:امروز که نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است بانوان ایران باید به الگوی زنان جهان مبدل شوند چراکه حضرت فاطمه (س) الگوی زنان ایرانی در تمامی عرصه هاست.

به گزارش نبض وطن، احمد احمدیان با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)زن را ریحانه آفرینش دانست و اظهار کرد: زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند چراکه در اسلام بانویی آمده که در جهان بی‌نظیر است و مانند ندارد به گونه ای که همزمان بهترین همسر، بی‌نظیرترین مادر و بی‌بدیل‌ترین دختر برای پدر بود.
وی افزود: خداوند متعال با خلقت حضرت فاطمه (س) به تحقیر تاریخى زنان در دورا جاهلیت پاسخ داد و با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد جریان یافتن زنانگى در متن حیات بشرى بودیم و برهمین اساس مهم‌ترین بُعد روز میلاد حضرت صدیقه‌طاهره سلام‌الله‌علیها که «روز زن» نام گذاری شده، مسئولیتی است که متوجه زنان جامعۀ اسلامی می باشد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به ارتقاء جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با نگاهی گذرا به پیرامون خود شاهد حضورزنان در عرصه های مختلف هستیم به گونه ای که امروز مدیران، پزشکان ،معلمان ،کارمندان و… زنانی هستند که پابه پای مردان در مسیر پیشرفت وابادانی کشور گام برمی دارند.
وی ادامه داد: درخشش بانوان پرستاران در دوران شیوع کرونا ثابت کرد که فعالان این عرصه به خوبی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند و و قدردان ایثارگری‌های مدافعان سلامت هستیم.
احمدیان با بیان اینکه میزان اهمیت و اعتباری زنان یک جامعه یکی از مهم‌ترین معیارها سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور به شمار می آید، اضافه کرد:زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و با توجه به ارتباط مستقیم آنان با گروه‌های سنی مختلف به واسطه نقش همسری و مادری تأثیر مستقیمی بر نیم دیگر جمعیت که مردان هستند دارند و این مهم تاثیر شگرفی در توسعه یافتگی ایران اسلامی داشته است و برهمین اساس پرداختن به حوزه زنان و تجلیل از مقام مادر و زن نباید تنها در یک روز یا هفته که به نام هفته زن نامگذاری شده محدود شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز که نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است بانوان ایران باید به الگوی زنان جهان مبدل شوند چراکه حضرت فاطمه (س) الگوی زنان ایرانی در تمامی عرصه هاست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.