• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری فولادشهر آغاز شد

  • کد خبر : 4522
  • 19 بهمن 1399 - 7:03
عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری فولادشهر آغاز شد
شهردار فولادشهر از آغاز عملیات خاکبرداری پارک 16 هکتاری فولادشهر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر جدید فولادشهر برداشته می شود و شاهد ارتقاء سرانه فضای تفریحی شهر خواهیم بود.

به گزارش نبض وطن، بابک محمدی اظهار کرد: ماهیت پیچیده شهرهای امروز سبب شده شهرداری های شهرهای ایران در مسیر فراهم‌کردن زیرساخت ها و افزایش کیفیت‌ خدمات ارائه شده به شهروندان حرکت کنند تا انتظار آنان را در حوزه های مختلف خصوصا افزایش نشاط شهروندی برآورده شود.
وی افزود: پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر علاوه بر تغییر چهره شهر و برزن‌ها نقش موثری را در افزایش آرامش روانی شهروندان خصوصا کودکان و نسل جوان دارد برهمین اساس همواره تقویت کاربری ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ در ﺷﻬﺮﻫﺎ و افزایش ﺳﺮانه آن یکی از ﻣﺒﺎﺣﺚ اﺳﺎسی درﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰی های صورت گرفته در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺷﻬﺮی ﺗﻠﻘی میﺷﻮد.
شهردار فولادشهر با اشاره به حرکت شهرداری این شهر در مسیر توسعه پارک های محله ای، تصریح کرد: پارک‌های شهری و محله ای و اجزای طبیعی همچون درختان، آب و غیره علاوه برقابل زیست کردن شهرها، ارائه خدمات اجتماعی و فیزیولوژیکی را نیز فراهم می کنند از این رو احداث و توسعه پارک ها و فضای سبز شهری در فولادشهر همواره مورد توجه قرار داشته است.
وی ادامه داد: وجود ۴۳۰ هکتار فضای سبز شهری و ۱۱۰ هکتار پارک جنگلی در فولادشهر سبب شده این شهر از شرایط اقلیمی و زیستی تازگی و طراوت ویژه‌ای برخوردار باشد و براساس آمار امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ مترمربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.
محمدی اضافه کرد: شهرداری فولادشهر با هدف کاهش استرس شهروندان، افزایش فعالیت فیزیکی آنان، ایجاد فرصت‌های بیشتر برای تعامل اجتماعی، دسترسی به هوای سالم، کسب نشاط و تفریح خانوادگی، رفع خستگی، دوری از آلودگی و تنگی محیط مسکونی اقدام به طراحی پارک بزرگ جنوب شرق شهر فولادشهر کرد.
وی عنوان کرد: این پارک در زمینی به مساحت ۱۶هکتار در ضلع جنوب شرقی شهر و با امکاناتی از قبیل آبنما، غرفه های اغذیه، رستوران، سکوهای بتنی جهت نشستن، آلاچیق، مجموعه بازی کودکان، محور تندرستی و ورزشی و غیره جهت استفاده عموم شهروندان طراحی شده است.
شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: این پارک به دلیل طراحی و کاربری‌های خاصی که در آن در نظر گرفته شده از پتانسیل های بالایی برخوردار است چراکه در این پروژه احداث غرفه های خود اشتغالی، گلخانه و فروشگاه گل و گیاه و غیره نیز در نظر گرفته شده است که سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد شهروندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشاور طرح‌ فارغ از کارهای کلیشه‌ای با پیاده‌کردن نمونه‌های به‌روز و رویکردهای جدید طراحی این پارک را انجام داده است، یادآور شد: پارک بزرگ جنوب شرقی فولادشهر دارای امکاناتی دیگری همچون زمین های ورزشی روباز، سینما روباز، آمفی تئاتر روباز، سالن چند منظوره، زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری بوده و برآورد اولیه اجرای این طرح شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.
محمدی از آغاز عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری فولادشهر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر جدید فولادشهر برداشته می شود و شاهد ارتقاء سرانه فضای تفریحی شهر خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.