• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین مطرح کرد:

حاج آقا رحیم ارباب عالمی برجسته‌ و صاحب نام مکتب اصفهان

  • کد خبر : 45637
  • 20 آذر 1402 - 9:11
حاج آقا رحیم ارباب عالمی برجسته‌ و صاحب نام مکتب اصفهان
شهردار چرمهین گفت: ۱۹ آذر ماه همزمان با سالروز رحلت این عالم ربانی مراسم گرامیداشت مقام شامخ حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب با حضور پرشور مردم و مسئولان در گلستان شهدای اصفهان مقبره حاج آقا رحیم ارباب چرمهینی برگزار شد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: در تاریخ پر فراز و نشیب چرمهین نام مشاهیر بزرگی همچون فیلسوف و عالم ربانی حاج آقا رحیم ارباب به چشم می‌خورد که در تمام علوم اسلامی از جمله حکمت، ادبیات، تفسیر، کلام، هیئت، ریاضی و فقه و اصول سرآمد زمان خویش بود.

وی افزود: حاج آقا رحیم ارباب علاوه بر آن‌که مقام معنوی و روحانی داشت، رفتار ایشان منزلت خاصی به حوزهٔ اصفهان و روحانیت بخشیده بود، در مسائل علمی نیز سرآمد و صاحب‌نظر بود.

شهردار چرمهین با بیان اینکه شاگردانش حاج آقا رحیم ارباب از علمای زمان خود بوده‌اند، تصریح کرد: شهید دکتر محمدحسین بهشتی، شهید دکتر مرتضی مطهری، شهید دکتر محمد مفتح، استاد جلال الدین همایی، استاد میرزا رحیم سامت و استاد حسین شفیعی از جمله شاگردان حاج آقا رحیم ارباب چرمهینی هستند که تاثیرگذاری بسیار بالایی در تاریخ ایران اسلامی داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آحاد مردم، خصوصاً نسل جوان باید علما و مفاخر شهر چرمهین را بیشتر بیشتر بشناسند و آنان را الگوی خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند در مسیر معرفی هرچه بیشتر چهره‌های شاخص و علمای بزرگ همچون آقا رحیم ارباب حرکت کردیم.

ثابت راسخ بزرگداشت علما و فرزانگان را از جمله سنت‌های حسنه برخاسته از فرهنگ اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: ۱۹ آذر ماه همزمان با سالروز رحلت این عالم ربانی مراسم گرامیداشت مقام شامخ حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب با حضور پرشور مردم و مسئولان در گلستان شهدای اصفهان مقبره حاج آقا رحیم ارباب چرمهینی برگزار شد.

وی عنوان کرد: برای توسعه پایدار و حفاظت از به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در هر حوزه‌ای در وهله نخست باید مفاخر علمی مرتبط با دانش و تخصص خود را شناخته و سپس برای بازشناسی و معرفی آنان به جامعه کوشید و امیدواریم با برگزاری چنین مراسم‌هایی بتوانیم گوشه‌ای از معارف بزرگ این عالم ربانی را برای آحاد مردم ارائه کنیم، چراکه انتقال این فرهنگ به آیندگان اقدام بسیار ارزشمندی است.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: امروز در عصر توسعه و تکثیر دانش، نسل جدید و جوان نیاز مبرم به معرفی الگوهای موفق و فرزانه‌ای دارند که در مسیر خطیر طلبگی با تأسی به آنان به سر منزل مقصود نائل شوند و امیدواریم جوانان با الگو قرار دادن شخصیت حاج آقا رحیم ارباب گام‌های مستحکمی را در تحقق این مهم بردارند.

گفتنی است؛ آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب چرمهینی هجدهم ذی‌حجه ۱۳۹۶ هجری قمری مصادف با ۱۹ آذرماه ۱۳۵۵ هجری شمسی در خانهٔ شخصی خود در اصفهان که جزء محلهٔ درب کوشک و مسجد حکیم محسوب می‌شود روح ملکوتی‌اش به‌سوی حضرت حق شتافت و در تخت فولاد، تکیه ملک، نزدیک مدفن استادش آخوند کاشی به خاک سپرده شد. که مقبره ایشان همچون نگینی در انگشتری گلستان شهدای اصفهان می‌درخشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.