• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

«باهنر» سرلیست شورای وحدت در انتخابات مجلس/برای تحقق «فهرست واحد» تلاش می‌کنیم

  • کد خبر : 46790
  • 28 آذر 1402 - 18:06
«باهنر» سرلیست شورای وحدت در انتخابات مجلس/برای تحقق «فهرست واحد» تلاش می‌کنیم
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سرلیستی «محمد رضا باهنر» در شورای وحدت، گفت ما دنبال ارائه چند لیست در انتخابات نیستیم اما اگر بنا شد به چند لیست برسیم طبیعتا مجموعه سیاسی از حضور و سرلیستی باهنر استقبال می‌کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه سال جاری درحالی برگزار می شود که احزاب و تشکل های سیاسی در جریان اصولگرا فعالیت های سیاسی و انتخاباتی خود را آغاز کرده اند، تا کنون دو شورای ائتلاف به ریاست غلامعلی حدادعادل و شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز و به ریاست مصطفی پورمحمدی در حال برنامه ریزی انتخاباتی هستند و از هر دو شورا هم پیام وحدت و رسیدن به لیست واحد به بیرون منتقل شده است. آنجا که ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف بارها اعلام کرد که در شورای متبوعش همواره بر روی احزاب و نیروهای انقلابی باز است و از سوی دیگر نایب رئیس جبهه پیروان و عضو شورای وحدت هم ضمن تاکید بر همگرایی اصولگرایان در انتخابات ابراز امیدواری می کند اصولگرایان در تهران و مراکز استانها لیست واحد ارائه کنند.

علاوه بر دو شورای مذکور جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم سومین تشکل در جریان اصولگرا شناخته می شود که می خواهد نقش فعال و تاثیرگذاری در عرصه رقابت انتخاباتی ایفا کند اما از این تشکل هم صدای وحدت شنیده می شود چنانچه صادق محصولی دبیر کل پایداری ها در گفت و گویی به صراحت گفت: گرایش کلی و استراتژی کلی‌مان با حفظ اصول، به سمت وحدت است مگر اینکه مجبور بشویم به خاطر حفظ اصول لیست مستقل بدهیم.

حتما سه تشکلی که از آنها نام برده شد فقط صحنه گردان انتخابات نخواهند بود و تشکل های دیگر هم ذیل دو شورا می خواهند کنش انتخاباتی داشته باشند به همین جهت فقط به سه ضلع جریان اصولگرا بسنده کردیم تا دورنمایی از وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب در ۱۱ اسفندماه ارائه کنیم.

انتخابات و نحوه فعالیت احزاب که در نهایت باید به ائتلاف منجر شود بهانه ای را فراهم کرد تا به سراغ یک چهره اصولگرا که ارتباط نزدیکی هم با محمد رضا باهنر دارد و نایب رئیس او در جبهه پیروان خط امام و رهبری است برویم و از او درباره آخرین اقدامات و تحرکاتی که صورت گرفته است سوال کنیم.

او که خود سابقه حضور در چندین دوره پارلمان را دارد و دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس نیز هست پیشنهادی برای وحدت اصولگرایان در انتخابات ارائه می‌دهد و می‌گوید: این بار اعضای جبهه این بار معتقد هستند که ما وحدت و اتحاد را حول محور معیارهایی که به توافق می رسیم باید قبول کنیم.

نایب رئیس جبهه پیروان سازوکارهای انتخاباتی در مراکز استانها را قابل قیاس با پایتخت نمی داند و براین باور است که آنها جلوتر از ما در تهران حرکت می کنند و کارکردشان قابل تمجید است.

وقتی از کوهکن درباره سرلیستی باهنر در شورای وحدت سوال شد باز پیام وحدت را منتقل کرد و گفت ما دنبال چند لیستی نیستیم اما اگر بنا شد به چند لیست برسیم طبیعتا مجموعه سیاسی از حضور و سرلیستی باهنر استقبال می‌کند.

متن گفتگو با «محسن کوهکن» بدین شرح است:

۳ ماه دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است، اصولگرایان هم در قالب شورای وحدت، شورای ائتلاف، جبهه پایداری و شریان(شبکه یاران انقلاب اسلامی) در حال فعالیت هستند، به عنوان یک کنشکر سیاسی وحدت و همگرایی اصولگرایان را در ۱۱ اسفند چگونه ارزیابی می کنید؟

اگر دو، سه حزب قدرتمند داشتیم و با معیار جلو می رفتند، مسائل خود را حل می کردند و به صورت منظم کنگره تشکیل می دادند و معیار گرا بودند، می توانستیم کارکرد حزبی داشته باشیم. در حال حاضر ما با جریان های مختلف روبه رو هستیم و فقط این موضوع مخصوص اصولگرایان نیست و اصلاح طلبان هم با همین عارضه روبه رو هستند به همین جهت هرکس براساس تشخیص و سلیقه خود پروژه را می خواهد جلو ببرد و طبیعتا به اختلاف خواهند خورد.

توجه داشته باشید که بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده و دیگر عموم این افراد(سیاسیون) بی تجربه نیستند بنابراین باید واقعا تجارب گذشته به کمک بیایید(تجاربی در انتخاب مصادیق، انتخاب شعار، نوع کمک و افزایش مشارکت مردم و مهمتر از همه کمک برای انتخاب افراد و گزینه های کارامد است تا برآیند خروجی مجلس آینده از نظر سطح کارشناسی، نظارت، سلامت کار ارتقا یابد). در همین همین راستا توصیه می کنیم به خاطر خدا و نظام اسلامی که خون های زیادی پای آن ریخته شده ما به جای سلیقه محوری به سمت معیار محوری حرکت کنیم. اگر به سوی معیار محوری برویم، بخشی از مشکلات حل می شود.

چگونه معیار محوری می تواند به وحدت و همگرایی در جریان اصولگرا کمک کند؟

اول نباید برروی مصادیق متمرکز شویم بلکه باید در معیارها با هم توافق کنیم. اگر در معیارها توافق حاصل شود زود به اجماع می رسیم.

با چه فرآیند و سازوکاری می توان معیار سنجی کرد؟

می توان یک فرآیند و شرایطی را برای تطبیق داوطلبان با معیارها تعیین کنیم. معیارهای کیفی را بر روی کاغذ تبدیل به کمیت کنیم و یک گروه و هیئتی افراد واجد شرایط را بررسی و به آنها نمره دهند. حتی می توانند سربرگ امتحان کنده شود تا متوجه نشوند به کدام گزینه نمره می دهند و با این فرآیند در تهران و استانها بالاترین نمره را انتخاب کنند؛ می دانم سخت و مشکل است اما با این حال شیوه ای است که جواب می دهد و می توان از آن دفاع کرد اما در نهایت عوامل مختلف ورود پیدا می کند و از آنجا که معمولا در دقیقه ۹۰ حفظ وحدت، اصل می شود یکسری اقدامات دیگری اتفاق می افتد.

خُب به سوال اول برگردیم، وحدت نیروهای انقلاب بالاخره حاصل می شود یا نه؟

در مورد وحدت ما سه پله داریم. ایده آل این است که به لیست واحد برسیم. پله دوم با اینکه ایده آل نیست اما قابل قبول است و آن «ترکیب ائتلافی» است اگر به این مرحله هم نرسیدند به حکم عقل، باید مسیر فعالیت انتخاباتی را در عدم تخریب یکدیگر بگذارند.

با این اوصاف احتمال می دهید در دقیقه ۹۰ وحدت در جریان اصولگرا شکل گیرد؟

امیدواریم این اتفاق رخ دهد و نیروهای انقلاب به لیست واحد دست یابند.

جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکل های فعال در جریان اصولگرا شناخته می شود، شما هم نایب رئیس این تشکل هستید، برنامه تشکل متبوعتان برای انتخابات پیش رو چیست؟ آیا ستاد انتخاباتی خود را فعال کرده است؟

فعالیت های جبهه شروع شده است، هدف جبهه حفظ وحدت، انسجام و رسیدن به لیست واحد است و مصاحبه های آقای باهنر هم برگرفته از همین دیدگاه و نظر است،ما یک فرقی با قبل کرده و آن فرق این است که اعضای جبهه این بار معتقد هستند که ما وحدت و اتحاد را حول محور معیارهایی که به توافق می‌رسیم، باید قبول کنیم. ما نمی گوییم وحدت وقتی حاصل می شود که با ما(جبهه پیروان) ائتلاف کنید و آنچه می گوییم را انجام دهید، از این رو ما در جبهه با نگاه معیار گرایی جلو می رویم و امیدواریم آنچه مطلوب است(دست یابی به لیست واحد) در تهران و مراکز استانها محقق شود و لیستی ارائه شود که همه تشکل ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که در مجموعه اصولگرا تعریف می شوند زیر لیست واحد قرار گیرند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که عمده این مشکل و صحبت ها مربوط به تهران است و در مراکز استانها مجموعه ها و سلایق مختلف از اتحاد برخوردار هستند و باید قدردان آنها بود، چرا که از نظر عملکرد و شیوه درست اقدام می کنند و رفتار رو به جلوی دارند و بهتر از ما در تهران و حتی بهتر از گذشته هم عمل می کنند.

به موضوع سرلیست‌ها هم اشاره‌ای داشته باشیم. شنیده بودم احتمالا آقای باهنر که حاضر شد در این دوره نامزد انتخابات مجلس شود سرلیست اصولگرایان(شورای وحدت) خواهد شد، آیا او سرلیست می‌شود؟

ما خدمت آقای باهنر هستیم و بنده هم در این دوره در حوزه انتخاباتی خودم (لنجان) ثبت نام نکردم و در تهران نامزد شده ام و طبیعی است که در انتخابات تلاش کنیم اما نه تلاش و دعوت به خود بلکه تلاش و دعوت به معیارگرایی تا از دل معیارها افراد توانمند و کارآمد بتوانند انتخاب شوند.الان تا این لحظه نمی توانیم به صورت قاطع اعلام کنیم به چند لیستی می رسیم چون ایده آل ما نیست و می خواهیم به لیست واحد برسیم، اما اگر خدایی ناکرده به چند لیستی برسیم خب طبیعی است که آقای باهنر به واسطه ای توانمندی و تجربه ای که دارد برای مجلس گزینه ای خوب و مطلوبی است و در هر مجموعه ای که باشد قطعا می توانند این قضاوت را کنند که چنین فردی(باهنر) حضورش در مجلس تاثیر گذار خواهد بود و با سرلیستی و حضورش در لیست همراهی خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=46790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.