• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تیراندازی در مراسم جرم است

  • کد خبر : 48505
  • 11 دی 1402 - 13:40
تیراندازی در مراسم جرم است
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تیراندازی در مراسم رسم نیست، بلکه جرم است.

به گزارش  نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه در خصوص سرقت‌های مسلحانه باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری انجام شود، اظهار کرد: تاکید بر این است که تمام مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه‌های مختلف باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود تا به هدف نهایی برسیم.

وی افزود: سلاح و مهمات یکی از اولویت‌های رده‌های استان است و به‌عنوان مثال معاونت اجتماعی باید نسبت به بدعت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی واکنش اجتماعی گسترده‌ای داشته باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم بوده، بلکه این یک نوع جرم است، گفت: این فرهنگ نیست، بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه شناسان و نظرات همه قضات باید از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند، البته باید با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع‌ آوری کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که سلاح مجاز دارند، اما تیراندازی غیرمجاز می‌کنند یا مجوز سلاح آنها تمام شده حق داشتن سلاح ندارند و این مطالبه جدی پلیس است.

سردار رضایی با اشاره به موضوع امنیت محله محور خاطرنشان کرد: روح حاکم بر امنیت محله محور ایجابی است و اصلش کلانتر و پاسگاه محور است، رئیس کلانتری و پاسگاه باید با اقدامات ایجابی، خود را محور و تکیه‌گاه مردم کند، تمامی مکان‌ها و مشکلات آسیب‌زا نیز با اقدامات ایجابی حل و فصل شود و اگر نشد به صورت سلبی اقدام شود.

وی در خصوص آموزش خاطرنشان کرد: دانستنی‌های حقوقی، قضائی، نظامی و انتظامی کارکنان باید بالا رود و همچنین دانستنی‌های تعاملاتی با مردم، بازاریان، کسبه و کودکان همچنین با چه ادبیات و کلامی صحبت کنیم و این موارد محورهای اصلی آموزش هستند که باید لحاظ شوند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: فراجا اکنون نیرویی است که مقام معظم رهبری در وصف آن فرمودند نیروی مقدس انتظامی و به کارکنان آن گفتند مجاهدان فی سبیل الله و در سطح ملی فرمودند مظهر اقتدار ملی و این‌ها القابی است که ایشان به مجموعه انتظامی هدیه کردند و این بدان معناست که ما باید از لباس مقدس انتظامی مراقبت و به آن تعصب خاص داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون خون شهدا و انقلاب هستیم، ادامه داد: همه فرزند این انقلاب و حافظان آن هستیم و یکی از وظایف اصلی مجموعه انتظامی مراقبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ما بر اساس قانون عمل می‌کنیم و قانون هم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

سردار رضایی با اشاره به تهدیدهای نرم زیادی که در فضای مجازی وجود دارد، گفت: تهدید اخلاق، باورها، اعتقادات دینی، شیرازه و بنیان خانواده‌ها از مهمترین و قوی‌ترین اقدامات دشمن است که همه ما وظیفه داریم به شدت از این موضوعات مراقبت کرده و به جد با مخالفان آن مبارزه کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.