• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باند فروش غیرمجاز صنایع دستی در اینستاگرام منهدم شد

  • کد خبر : 48593
  • 11 دی 1402 - 23:28
باند فروش غیرمجاز صنایع دستی در اینستاگرام منهدم شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری اعضای باند پنج نفره‌ای که آثار هنری یکی از هنرمندان مطرح صنایع دستی استان را در فضای مجازی به فروش می‌رساندند، خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی هنرمندان مطرح عرصه قلم‌زنی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه افرادی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش محصولات وی کرده و موجب وارد شدن خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی به او شده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی به کارشناسان پلیس اعلام کرد از طریق هنرجویانی که در کارگاه قلم‌زنی او مشغول فعالیت هستند متوجه شده آثار او به صورت غیر مجاز در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص ناشناسی با سوءاستفاده از نام آنها اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه دریافتند افرادی ناشناس روزانه تعداد زیادی از مجموعه‌های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در صفحات مختلف شبکه اجتماعی اینستاگرام به فروش می‌رسانند.

مرتضوی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه افسران زبده و خبره پلیس فتا در نهایت پنج نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی، اطلاعات هویتی و سکونتی آنان به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، مأموران وارد عمل شدند و طی هماهنگی‌های با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی هر پنج نفر را در یکی از مناطق شهر اصفهان دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود معترف و به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

مرتضوی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع‌رسانی کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.