• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان؛

اصناف در طول تاریخ یکی از ارکان مهم اقتصاد در ایران بوده اند

  • کد خبر : 4880
  • 18 اسفند 1399 - 9:09
اصناف در طول تاریخ یکی از ارکان مهم اقتصاد در ایران بوده اند
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: اصناف در طول تاریخ یکی از ارکان مهم اقتصاد در ایران بوده اند و امروز نیز هرچه به جلو حرکت می کنیم شاهد شکوفایی ونقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد کشور هستیم.

به گزارش نبض وطن، محمد جواد نورانی در آئین تقدیم اعتبار نامه اتحادیه درودگران،یراق آلات و رنگ و ابزار شهرستان لنجان، اظهار کرد: اصناف در طول تاریخ یکی از ارکان مهم اقتصاد در ایران بوده اند و امروز نیز هرچه به جلو حرکت می کنیم شاهد شکوفایی ونقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد کشور هستیم.
وی افزود: اصناف به عنوان اقتصاد خرد نقش موثری را در اقتصاد کلان کشور ایفا می کنند و گستره اصناف در سطح کشور به گونه ای است که باعث شده در بحث اشتغال هم اثرگذار باشند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اهیمت نقش اصناف نیاز است اعضاء هیئت مدیره اتحادیه های صنفی، روسای اتحادیه‌ها و زیر مجموعه آنها به مباحثی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل، نوآوری و انگیزش، هماهنگی و بودجه‌بندی و غیره توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: هیئت مدیره اتحادیه های صنفی براساس ساختار این سازمان‌ها که ازسوی اعضای مربوطه انتخاب می‌شوند و باتوجه به وظیفه واگذارشده باید پاسخگوی نیازها و تقاضای تک‌تک اعضای زیرمجموعه و مردم در تنظیم بازار کالا و خدمات باشند و در جهت ارتقای کیفیت فعالیت مربوطه تلاش کنند از این رو اعضاء هیئت مدیره باید کتاب قانون نظام صنفی را مطالعه کرده و با مفاد آن آشنا شوند.
نورانی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از بدنه مدیریتی اصناف از افراد باتجربه تشکیل شده و قطعا با حضور جوانان در انتخابات اتحادیه های صنفی و انتخاب آنان توسط اعضا، جوانگرایی و تغییر نگاه را در بدنه اصناف شاهد خواهیم بود که از آثار مثبت این حضور است اما باید استفاده از تجربیات افرادی که در گذشته در هیئت مدیره فعال بودند مورد توجه قرار گیرد تا هئیت مدیره عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه بازرس هیئت مدیره اتحادیه ها وظایف ویژه ای بر عهده دارند ،خاطرنشان کرد: بازرس هیئت مدیره باید حداقل هر سه ماه یکبار گزارشی از هیئت مدیره و اقدامتی که در اتحادیه ها انجام می گیرد به اتاق اصناف ارائه دهند از این رو انتظار می رود این مهم به درستی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4880
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.