• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر مطرح کرد؛

کسب و کارهای خانگی شاه کلید جهش تولید و عبور از بحران های اقتصادی

  • کد خبر : 4923
  • 20 اسفند 1399 - 16:00
کسب و کارهای خانگی شاه کلید جهش تولید و عبور از بحران های اقتصادی
عضو شورای اسلامی زرین شهرگفت: متاسفانه در شهرهای مختلف شهرستان لنجان بازارچه دایمی فروش محصولات خانگی بانوان را نداریم و این درحالیست که بازارچه‌هایی از این دست نقش موثری را رونق فروش محصولات تولید شده توسط بانوان دارد.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری کسب و کارهای خانگی را یکی از راهکاری مهم ایجاد اشتغال و درآمد دانست و اظهار کرد: مشاغل خانگی به دلیل قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل دارای مزایای بسیاری است و نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که  امروزه مشاغل خرد، نقش بسیار زیادی را در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند .

وی افزود: مشاغل خانگی با سرمایه و یا دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند از این رو در سال‌های اخیر حمایت از اینگونه مشاغل به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و نکته حائز اهمیت اینگونه مشاغل تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: دین مبین اسلام هیچگاه دیدگاه منفی نسبت به اشتغال بانوان نداشته بلکه در کنار وظایف مادری، همسرداری و تربیت فرزند مباحث دیگری نیز هر زنی می تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد منوط به اینکه به کیان خانواده خود آسیب وارد نشود.

وی توسعه مشاغل خانگی را شاه کلید رونق تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی شکست مشاغل خانگی را بسیار محدود می دانند چراکه هزینه‌های ایاب و ذهاب در اینگونه مشاغل وجود ندارد، استرس های شغلی را نداشته و فرد تمرکز و و آرامش بیشتری دارد و خود مدیریتی، خودکنترلی و خوداتکایی او را بالا می‌برد از این رو باید در مسیر حمایت از بانوانی که در حوزه مشاغل خانگی مشغول هستند حرکت کرد.

باقری اضافه کرد: متاسفانه در شهرهای مختلف شهرستان لنجان بازارچه دایمی فروش محصولات خانگی بانوان را نداریم و این درحالیست که بازارچه‌هایی از این دست نقش موثری را رونق فروش محصولات تولید شده توسط بانوان دارداز این رو انتظار می رود شهرداری های شهرهای ۹ گانه بیش از پیش پای کار بیایند تا بتوانیم این مهم را در شهرهای مختلف از جمله زرین شهر به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر بانوان ما نشاط و شور اجتماعی را کسب نکنند افسرده خواهند شد، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از بانوان که در حوزه مشاغل خانگی فعال بودند با چالش های متعدد مواجه شدند و درآمد بخش قابل توجهی از آنان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت با توجه به در پیش بودن ایام نوروز برای دومین مرحله تصمیم گرفتیم با تکیه به بانک اطلاعاتی که با برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در اختیار داشتیم با برگزاری نمایشگاه فروش محصولات خانگی درکنار معرفی توانمندی ها و استعدادهای پنهان بانوان رونقی به فروش محصولات آنها بخشیده شود.

عضو شورای اسلامی زرین شهر بانوان برای فروش محصولات خود مسیرهای کمتری را می شناسند، گفت: در مسیر برگزاری این نمایشگاه در قالب ۳۰ غرفه امام جمعه زرین شهر، ناحیه مقاومت بسیج لنجان،فنی حرفه ای و غیره حمایت های بسیاری را داشتند تا این مهم به مرحله اجرا برسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4923
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.