• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آموزش‌های مهارتی بهترین ابزار مقابله با بیکاری

  • کد خبر : 52290
  • 03 بهمن 1402 - 21:04
آموزش‌های مهارتی بهترین ابزار مقابله با بیکاری
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: افراد خصوصا نسل جوان برای کسب مهارت متناسب با مشاغل نیاز به آموزش دارند و توجه به این مهم نه تنها توسعه سرمایه انسانی را به همراه دارد بلکه باعث عاملی برای  ترغیب نسل‌های مختلف به اشتغال و کار آفرینی است.

علیرضا ملک‌پور در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد سرمایه انسانی و تقویت رشد اقتصادی، اظهار کرد: افراد خصوصا نسل جوان برای کسب مهارت متناسب با مشاغل نیاز به آموزش دارند و توجه به این مهم نه تنها توسعه سرمایه انسانی را به همراه دارد بلکه باعث عاملی برای  ترغیب نسل‌های مختلف به اشتغال و کار آفرینی است.

وی افزود: فرهنگ تحصیلات دانشگاهی فارغ از استعدادهای فرزندان در خانواده‌ها به مرور باعث فراموش کردن اهمیت  کسب مهارت شده است و همین موضوع جوانان و فارغ التحصیلان را برای ورود به بازارکار دچار ضعف کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای تصریح کرد: برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار و حمایت از بخش مردمی و غیردولتی، باید افراد ماهر در جامعه تربیت شوند که این امر از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای امکانپذیر است و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان به خوبی قادر است، مشکل نیروی کار و خلاء نیروی انسانی ماهر را حل کند.

وی ادامه داد: پایه و اساس اقتصاد، تولید بوده و افراد توانمند می‌توانند با مهارت خود و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اشتغال‌زایی کنند برهمین اساس ارائه آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان لنجان متناسب با بازار کار و اشتغال هستند.

ملک‌پور اضافه کرد: آموزش‌های ارائه شده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان سبب می‌شود یک فرد توانمند و دارای مهارت وارد بازار کار چرا که بیشتر آموز‌ش‌ دوره‌های مهارتی به صورت عملی هستند و نباید فراموش کرد که ارائه دوره‌های آموزشی مهارت از نظر اجتماعی باعث می‌شود فردی که دارای مهارت است با اعتماد بنفس بالا وارد بازار کار و اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: لازمه مهارت افزایی، خودباوری و خودآگاهی نسبت به توانایی‌ها و استعدادهای فردی است و هم افزایی دستگاه‌های مختلف با مرکز آموزش فنی حرفه‌ای قطعا در توسعه مهارت آموزی و ایجاد فرصت های شغلی جدید و کارآفرینی نقش مهمی را ایفا می‌کند و امیدواریم شاهد تحقق این مهم در شهرستان لنجان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.