• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران مطرح کرد:

خیز مجدد کرونا در لنجان/وضعیت شکننده کرونایی در باغبادران

  • کد خبر : 5283
  • 02 فروردین 1400 - 6:02
خیز مجدد کرونا در لنجان/وضعیت شکننده کرونایی در باغبادران
شهردار باغبادران گفت: علیرغم وضعیت قابل قبول شهرستان لنجان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی عادی انگاری‌ها سبب شد با عبور از وضعیت زرد، وضعیت جدید شهرستان نارنجی اعلام شود.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام تمامی فعالیت‌های گردشگری در شهر باغبادران به دلیل اینکه پر خطر شناخته شدن ممنوع اعلام شد.

وی افزود: با اعلام محدودیت‌های کرونایی با همکاری شهروندان باغبادرانی، همراهی کلید داران و ویلاداران و تلاش شبانه روزی پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهر و کادر درمان شاهد کنترل این ویروس منحوس بودیم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شهر ساحلی باغبادران از وضعیت مناسبی برخوردار بود و دچار بحران نشد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان بیشترین دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دورهمی های خانوادگی است و متأسفانه بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری تجمعات تحت عنوان مراسم شادی، ترحیم و دورهمی‌های فامیلی منجر به شعله‌ور شدن کرونا در سطح شهرستان لنجان شد.

وی ادامه داد: علیرغم وضعیت قابل قبول شهرستان لنجان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی عادی انگاری‌ها سبب شد با عبور از وضعیت زرد، وضعیت جدید شهرستان نارنجی اعلام شود و چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد غفلت قرار گیرد با توجه به شیوع ویروس جهش یافته و سرعت انتشار آن قطعاً وضعیت از سال گذشته سخت‌تر خواهد شد و شاهد اعمال محدودیت‌ها خواهیم بود.

امینی اضافه کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر ساحلی باغبادران، حضور میهمانان و گردشگران و حتی شهروندان بومی غیر ساکن که معمولاً تعطیلات خود را به این شهر سفر می‌کنند می‌تواند وضعیت نگران کننده‌ای را در شهر رقم زده و از نظر شیوع کرونا دچار شکنندگی شویم.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت شهروندان در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و ورود مسافر و گردشگر به این منطقه، چنانچه شهروندان به ویژه ویلاداران، کلید داران و افرادی که در فضای مجازی مشغول به تبلیغات اجاره ویلا هستند رعایت مباحث بهداشتی را به دست فراموشی بسپارند سلامتی شهروندان و گردشگران با تهدید جدی مواجه و کار برای مدیریت بیماری سخت خواهد شد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه دورهمی ها، دید و بازدیدها و ترددهای غیرضروری باعث می‌شود شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع همه باید هوشیار باشیم و این مهم را به دست فراموشی نسپاریم که در وضعیت فعلی هرگونه پروتکل‌شکنی به ویژه برگزاری تجمع، دید و بازدید و دورهمی به مانند یک بمب ساعتی عمل و بسیاری از خانواده‌ها تهدید خواهد کرد.

وی متذکر شد: قطعاً برگزاری دید و بازدیدهای نوروزی، تفریح و گردش را می‌توان به آینده موکول کرد و با برقراری تماس‌های تلفنی و بهره گیری از فضای مجازی با عزیزان خود دیدار تازه

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5283
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.