• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مرجع رسمی اعلام رنگ بندی شهرهای ایران وزارت بهداشت و درمان است

  • کد خبر : 5294
  • 03 فروردین 1400 - 19:24
مرجع رسمی اعلام رنگ بندی شهرهای ایران وزارت بهداشت و درمان است
دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: شهرستان لنجان، شهرستانی گردشگرپذیر بوده باید متناسب با وضعیت آن تصمیمات لازم اتخاذ شود و چنانچه درخصوص تردد مسافرانی که احتمال ناقل بودن آنان وجود دارد تصمیم گیری نشود دو هفته آینده باید انتظار بروز اثرات مخرب آن را داشته باشیم.

به گزارش نبض وطن، ایوب درویشی در نشست ستاد کرونا شهرستان لنجان اظهار کرد: وقتی وضعیت یک شهرستان بحرانی می‌شود عوامل و ورودی‌هایی باعث این اتفاق بوده که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: غفلت یکی از مهمترین عواملی به شمار می اید که باعث آسیب پذیری ما شده و شاهد هستیم زمانی که رنگ بندی‌ها اعلام می‌شوند و برخی شهرهای ایران به سمت آبی شدن می‌رود شهروندان دچار فراموشی شده و توجه به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دست فراموشی سپرده شده و شاهد شلوغ شدن بازارها هستیم و این مسئله سبب تشدید شیوع ویروس کرونا می‌شود.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: بیش از یکسال است که ویروس کرونا درگیر هستیم و تجربیات خوبی برای مقابله با این ویروس در مدت گذشته به دست آمده است و باید گفت نارنجی شدن یک شهرستان دلیل بر کم کاری مسئولان امر نبوده و باید مراقب باشیم وضعیت هشدار به وضعیت بحرانی مبدل نشود.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت آبی به نارنجی در شهرستان لنجان در ستاد استانی مطرح شد و مقرر شد به صورت ویژه وضعیت این شهرستان و همچنین دیگر شهرستان‌های استان مورد بازنگری قرار گیرد چراکه اگر مداخله جدی در این خصوص انجام نگیرد قطعاً کنترل بیماری سخت خواهد شد.

درویشی مرجع رسمی اعلام رنگ بندی شهرهای ایران را وزارت بهداشت و درمان دانست و اضافه کرد: رنگ بندی ها شهرستان‌های مختلف بر اساس مدل‌های تخصصی و علمی ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: شهرستان لنجان، شهرستانی گردشگر پذیر بوده باید متناسب با وضعیت آن تصمیمات لازم اتخاذ شود و چنانچه در خصوص تردد مسافرانی که احتمال ناقل بودن آنان وجود دارد تصمیم‌گیری نشود دو هفته آینده باید انتظار بروز اثرات مخرب آن را داشته باشیم.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اگر مداخله جدی در خصوص وضعیت نارنجی شهرستان لنجان انجام نشود قطعاً ظرفیت درمانی شهرستان در معرض تهدید قرار خواهد گرفت دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در کشور بجز دو استان کشور روند کاهشی به خود گرفته بود، یادآور شد: زمانی که استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری به وضعیت قرمز در آمدند به استان‌های همجوار و شهرستان‌هایی چون لنجان، شاهین شهر، شهرضا، نجف آباد و غیره که مراوداتی با این دو استان داشتند هشدار داده شد تا اقدامات لازم را جهت کنترل ترددها انجام دهند.

درویشی افزود: بر اساس آمار بیشترین اتوبوس از فولادشهر به سمت خوزستان در حال تردد است و بر همین اساس باید اتوبوس‌ها و مسافران را کنترل کرد و این مهم در ترمینال فولادشهر قابلیت اجرا دارد.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی مقدمه‌ای بر انجام برخی برنامه‌های عملیاتی است و چنانچه اقدامات عملی انجام نشود مباحث آموزشی و اطلاع رسانی‌ها مورد توجه قرار نخواهند گرفت از این رو باید به صورت میدانی مباحثی چون تردد خودروهای غیر بومی، تردد مسافران با اتوبوس و غیره را دنبال کرد تا مردم از نزدیک وضعیت هشدار را لمس کرده و اخطارها را جدی بگیرند.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: بر اساس مصوبات ابلاغ شده از سوی ستاد ملی در صورت تغییر وضعیت خاص و فوق‌العاده از روند بیماری در هریک از شهرها و استان‌ها وزارت بهداشت موظف است سه روز قبل از بروز شرایط بحرانی مراتب را به کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی اعلام تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان حدود ۱۰ روز است که هشدارهای لازم را ارائه می‌دهد و بر همین اساس باید اقداماتی در این خصوص ممانعت از تردد خودروها و سرنشینان آنان که دارای تست مثبت می‌باشند را به مرحله اجرا رساند.

درویشی با اشاره به ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، عنوان کرد: ما قصد قرنطینه کامل شهرهای مختلف چون فولادشهر را نداریم اما با روش‌هایی که در نوروز سال گذشته به مرحله اجرا رسید و ممنوعیت ترددها به شهرهای قرمز و نارنجی رقم خورد را عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ورودهای فرعی را مسدود کرده و دسترسی اصلی باز بوده و با استقرار ایست و بازرسی با احترام کامل مسافران را به بازگشت به شهرهای خود هدایت کنند از این رو شهرداری‌های شهرستان لنجان نیز با نصب بنرهای هشدار مسافران را از حضور در شهرهای شهرستان لنجان منع کنند.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا متذکر شد: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند، در غیر این صورت جریمه می‌شوند از این رو اطلاع رسانی در فضای مجازی و همچنین اعلام هشدار با خودرو در شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بیشتر خودروهایی که در سطح شهر باغبادران تردد داشتند با پلاک‌های اصفهان و شهرستان‌های دیگر استان‌ها بودند از این رو نیاز است گروهی متشکل از هلال احمر، سپاه و … به کمک پلیس راهور شهرستان لنجان آمده تا با تذکر لسانی مسافران را به خارج از شهر هدایت کنند و اعلام شود چنانچه شهر را ترک نکنند جریمه خواهند شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5294
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.