• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مهارت‌آموزی مشاغل خانگی، فرصتی که برای بانوان فراهم شده است

  • کد خبر : 52953
  • 08 بهمن 1402 - 22:25
مهارت‌آموزی مشاغل خانگی، فرصتی که برای بانوان فراهم شده است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های شهرها و روستاهای شهرستان لنجان، می‌توان با گسترش آموزش‌های فنی و مهارتی، زمینه ایجاد مشاغل خانگی را برای بانوان فراهم کرد.

علیرضا ملک‌پور در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جوانان بیکار مهارت لازم برای انجام کار را ندارند از این‌رو کسب مهارت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌های موثر برای رفع مشکل بیکاری به‌شمار می‌آید.

وی افزود: براساس تدابیر انخاذ شده مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان لنجان فرصت‌های آموزشی را برای تمامی افراد جامعه مهیا کرده چراکه ما براین باور هستیم آموزش‌های مهارتی گامی مطمئن در جهت ایجاد اشتغال، توسعه و خودکفایی است .

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به نقش مهم بانوان در عرصه حرفه‌ها و محصولات تولیدی صنایع دستی تصریح کرد:  بخش عمده‌ای از آثار و محصولات صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود و آموزش‌های فنی و مهارتی راه حل مناسبی در مسیر تربیت افراد هنرمند و جلوگیری از نابودی مشاغل خانگی و صنایع دستی شهرستان لنجان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های شهرها و روستاهای شهرستان لنجان، می‌توان با گسترش آموزش‌های فنی و مهارتی، زمینه ایجاد مشاغل خانگی را برای فراهم کرد.

ملک‌پور عنوان کرد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کاهش نرخ بیکاری و معرفی فرهنگ غنی شهرستان لنجان نیازمند حمایت و تمرکز بر صنایع دستی و گردشگری است که این نیز با توسعه آموزش‌های مهارتی در این مقوله موثر است.

وی خاطرنشان کرد: آمارها به خوبی نشان می‌دهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرها و روستاها برای ایجاد اشتغال موفق بوده است و قطعا با مهارت آموزی می‌توانیم زمینه جذب به کار، اشتغال و کارآفرینی را به خوبی فراهم کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.