• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لذت شیرین خودکفایی با تسهیلات اشتغالزایی

  • کد خبر : 53131
  • 09 بهمن 1402 - 17:33
لذت شیرین خودکفایی با تسهیلات اشتغالزایی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان گفت: ۴ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با دریافت تسهیلات اشتغال موفق به راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف در بخش باغبهادران شدند.

احمد یوسفی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

وی افزود: طی سال های گذشته همواره تلاش شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان احساس جدایی با خدمت گزاران خود در این نهاد مقدس را نداشته باشند چرا که ما به دنبال آن هستیم که مددجویان بتوانند به راحتی مشکلات و موانع خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند و مسایل آنها به صورت کارشناسی مرتفع شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان با توجه به شرایط فعلی جامعه با دو رویکرد مهم، مسایل و مشکلات نیازمندان این شهرستان را دنبال می‌کند تا بتوانیم با حمایت و امداد محرومان و مستضعفان آنان را به مرز خودکفایی رسانده و آنان بتوانند آینده خانواده خود را تامین سازند.

وی ادامه داد: اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان تنها راه برون رفت مددجویان از چرخه فقر همواره مورد توجه این نهاد بوده است لذا باید گفت یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.

یوسفی اضافه کرد: انجام خدمات مشاوره‌ای شامل مشاوره شغلی، تهیه و تدوین طرح‌های توجیهی، فنی و اقتصادی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پیگیری وصول تسهیلات بانکی و نظارت بر طرح‌های اشتغال ایجاد شده از جمله برنامه‌های این نهاد مقدس در راستای توانمندسازی مددجویان در حوزه اقتصادی است که در شهرستان لنجان با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار آموزشگاه‌ آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش باغبهادران توسط مددجویان تحت پوشش این نهاد، عنوان کرد: ۴ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال موفق به راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف در بخش باغبهادران شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان با شاره به لذت شیرین خودکفایی مددجویان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خاطرنشان کرد: به هر یک از مددجویان برای راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای، تسهیلات قرض الحسنه به ارزش سه میلیارد ریال پرداخت شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مددجویان در آموزشگاه‌های خود، آموزش‌های مختلف همچون کامپیوتر، آشپزی، آرایشگری و پیراشگری و… را صورت تخصصی به کارآموزان ارائه خواهند داد.

وی یادآور شد:  آماده کردن افراد با آموزش‌های فنی و حرفه ای برای ورود سریعتر، مفیدتر و پایدارتر به بازار کار و توانمندسازی افراد نیازمند و ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار برای آنها از جمله اهدافی است که در این آموزشگاه‌ها دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=53131
  • نویسنده : حسین موسوی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.