• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود

  • کد خبر : 53316
  • 10 بهمن 1402 - 19:56
آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند چراکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به دلیل توام کردن آموزش‌های نظری و عملی توانایی زیادی در ایجاد سرمایه انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در جمع جوانان بخش باغبهادارن اظهار کرد: رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته، تکیه بر نیروی انسانی ماهر بوده و اگر امروز کشورهای مختلف در صنعت رشد و پیشرفت داشته‌اند به دلیل برنامه‌ریزی در حوزه آموزش مهارت به نیروی کار است.

وی با بیان اینکه امروز مهارت آموزی برای نسل جدید باید به یک مسئله مهم و دغدغه جدی تبدیل شود، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف فقر مهارت در نسل جوان فراگیر شده که نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری بوده و برای حل این چالش مهم باید این باور را در بین نسل‌های مختلف تقویت کنیم که سرمایه‌گذاری آموزشی بدون در نظر گرفتن مهارت فایده‌ای ندارد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اقتصاد کشور و توسعه کسب و کار بسیار مهم و موثر است، تصریح کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه اقتصادی، تقویت فرهنگ کارآفرینی، حرکت در مسیر کاهش نرخ بیکاری و … از برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید و امیدواریم بتوانیم فرهنگ مهارت آموزی را در نسل جوان گسترش دهیم و روزی برسد که دیگر هیچ جوانی در انتظار استخدام در دستگاه دولتی نماند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند چراکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به دلیل توام کردن آموزش‌های نظری و عملی توانایی زیادی در ایجاد سرمایه انسانی دارد.

ملک‌پور اضافه کرد: نیازسنجی بازار کار و ارائه آموزش متناسب با نیاز این بازار و همچنین تغییر ذائقه جوانان و تشویق و توجیه آنها برای کسب مهارت در زمره راهکارهای مهارت‌افزایی قرار دارد اما نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که موفقیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گرو تعامل عوامل بسیاری است که حاصل آن تولید سرمایه انسانی کارآفرین خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار در شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در کنار حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری فنی حرفه‌ای، نیاز است بخش خصوصی نیز پای کار بیایید و نیروکار مهار مورد نیاز خود را باتوجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب این طرح که برگرفته از تجربه کشورهای پیشرفته است تامین کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=53316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.