• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایران- قطر از دریچه آمار و ارقام

  • کد خبر : 54515
  • 18 بهمن 1402 - 7:07
ایران- قطر از دریچه آمار و ارقام
تیم ملی ایران امشب در حالی به مصاف قطر می‌رود که در شش تقابل اخیر مقابل این تیم پیروز بوده است.

به گزارش نبض وطن، تیم‌های ایران و قطر تاکنون ۲۴ بار در رقابت‌های مختلف رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین ایران ۱۶ بار و قطر سه بار موفق به پیروزی شده‌اند ضمن اینکه پنج تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین در این ۲۴ تقابل ۵۷ گل به ثمر رسیده است که ۴۱ گل به نام ایران و ۱۶ گل به نام قطر بوده است.

ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا تنها دو بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو دیدار با پیروزی ایران به پایان رسیده است. اولین تقابل دو تیم در جام ملت‌ها مربوط به سال ۱۳۶۷ و جام ملت‌های ۱۹۸۸ قطر است که آن دیدار که اولین تقابل تاریخ ایران و قطر بود با پیروزی دو بر صفر ایران به پایان رسید. دیگر تقابل ایران و قطر در جام ملت‌ها نیز مربوط به دیدار مرحله گروهی دو تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا است که آن دیدار را نیز ایران با تک گل آزمون به نفع خود به پایان رساند.

نکته جالب توجه برتری مطلق ایران برابر قطر در یک دهه اخیر است. ایران و قطر در ۱۰ سال اخیر شش بار در رقابت‌های مختلف رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر شش دیدار با پیروزی ایران به پایان رسیده است.

در بین گلزنان ایران به قطر نام ۲۴ بازیکن مختلف به چشم می‌خورد که در بین آنها علی دایی با چهار گل زده به قطر بهترین گلزن ایران در این تقابل به شمار می‌رود. علیرضا نیکبخت واحدی و سردار آزمون نیز با سه گل زده به قطر در رده بعدی حضور دارند و در این بین آزمون این شانس را دارد تا با گلزنی در دیدار مقابل قطر به رکورد علی دایی برسد.

از بین بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی نیز پنج بازیکن سابقه گلزنی به قطر را دارند، سردار آزمون، مهدی طارمی، احسان حاج‌صفی، محمد حسین کنعانی‌زادگان و علیرضا جهانبخش. هر پنج بازیکن سابقه حداقل دو بار گلزنی به قطر را در کارنامه دارند.

آمار و ارقام رویارویی‌های ایران و قطر به شرح زیر است:

ایران و یک دهه برد متوالی مقابل قطر

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=54515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.