• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ضرورت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید داخلی

  • کد خبر : 56109
  • 30 بهمن 1402 - 10:01
ضرورت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید داخلی
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: برابر گزارش‌ها و آمار موجود بیش از ۷۰ درصد مهارت آموزان که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌ و دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، در راهیابی به بازار کار موفق بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از ضروریات رشد و توسعه اقتصاد را‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: یکی از علت‌های بیکاری در جامعه، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار بوده و ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش موثری در ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان دارد.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های آموزش مهارتی را ایجاد فرصت‌های شغلی کم سرمایه‌بر دانست و افزود: برابر گزارش‌ها و آمار موجود بیش از ۷۰ درصد مهارت آموزان که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌ و دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، در راهیابی به بازار کار موفق بوده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: با تقویت کیفیت آموزش‌ها، نه تنها انگیزه کارآموزان برای مهارت آموزی و انگیزه کارفرمایان جهت جذب کارآموز به بازار کار افزایش می‌یابد بلکه با کمک آموزش فنی حرفه‌ای می‌توان مهارت‌ها را در بین پرسنل ادارات و نهادهای مختلف ایجاد و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: امروزه تغییرات فناوری در جامعه باعث شده تا مهارت‌ها و مشاغل جدید با سرعت بالایی ظهور پیدا کنند از این رو نیاز است مهارت آموزی مجدد و ارتقای مهارت بزرگسالان نیز مورد توجه قرار گیرد.

ملک‌پور عنوان کرد: برای ثمربخشی فعالیت‌ها باید در حوزه‌هایی که علاقه‌مندان بیشتری وجود دارد سرمایه‌گذاری کرد برهمین اساس ما نیز در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان و تجهیز کارگاه‌ها و… تلاش کرده‌ایم زمینه تحقق این مهم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می رود از این رو استفاده از توان دستگاه‌های دیگر در حوزه آموزش موضوع مهمی است که باید به ان توجه کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=56109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.