• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

استقبال جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی نیازمند عزم عمومی است/هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور

  • کد خبر : 48543
  • 11 دی 1402 - 19:35
استقبال جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی نیازمند عزم عمومی است/هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان لنجان را بیشتر به سمت آموزش‌های تقاضا محور هدایت کرده‌ایم تا متناسب با تقاضای بازار آموزش‌های مهارتی را به مهارت آموزان ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در جمع جوانان شهرستان لنجان با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش ویژه‌ای در رشد و بهبود فرهنگ کار در بین نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان دارد و از جمله نتایج تحقق اینگونه آموزش‌ها کاهش نرخ بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی و… است اما موضوع استقبال بیشتر جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی یک عزم عمومی را در شهرستان می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بازار و اشباع شدن برخی مشاغل، فنی و حرفه‌ای با در نظر گرفتن این موضوع و متناسب با نیاز روز جامعه و بازار آموزش رشته‌های جدید را مد نظر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان مقوله آموزش و کسب مهارت را یکی از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای برشمرد و تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم از فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، مطالعه و بررسی ظرفیت‌های موجود بازار شهرستان لنجان است و براساس نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده صنعت ساختمان به واسطه طرح‌های مختلف ملی در شهرستان لنجان رونق یافته و برهمین اساس می‌توان از ظرفیت‌های بومی در این بازار استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم هدایت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌های تقاضا محور، ادامه داد: با توجه به اجرای طرح‌هایی چون تکمیل مسکن مهر و آغاز طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف شهرستان از جمله بخش فولادشهر نیاز به جذب نیروی ماهر مانند برقکار، تأسیسات، جوشکار، در و پنجره‌ساز، گچ کار، بنا و غیره مربوط به حوزه صنعت ساختمان احساس می‌شود و این مهم ظرفیت خوبی برای مهارت‌آموزی و اشتغال در زمینه در این صنعت به‌شمار می‌آید.

ملک‌پور اضافه کرد: رشته‌هایی در صنعت ساختمان به دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان اضافه شده که افراد متقاضی با حضور در این دوره‌ها آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گرفته سپس با ارائه آزمون مدرک دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تدابیری اتخاذ شده تا هر ماه به صورت ادواری سنجش و آزمون مهارت نیز برگزار شود تا شاهد سرعت بخشیدن به ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای باشیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه بهره‌وری کارگران با افزایش مهارت بیش‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: ارتقا سطح مهارت و بازآموزی نیروی کار شاغل در صنعت ساختمان شامل سطوح کارگر و فن ورز نیز با هدف توانمند سازی نیروی انسانی با تأکید بر آموزش مهارتی و تعیین مهارت و بهبود کیفیت ساخت و ساز ساختمان و مسکن و همچنین ساماندهی نیروی کار شاغل در صنعت ساختمان در دستور کار قرار دارد که ثمرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.