• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشارکت ۵۰ درصدی شهروندان فولادشهری در پرداخت عوارض

  • کد خبر : 5683
  • 17 فروردین 1400 - 8:05
مشارکت ۵۰ درصدی شهروندان فولادشهری در پرداخت عوارض
شهردار فولادشهر گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۳۰ هزار فیش عوارض نوسازی صادر شده است که از این میزان ۱۵ هزار برگ وصول شد که از مشارکت ۵۰ درصدی شهروندان فولادشهری در پرداخت عوارض نشان دارد.

به گزارش نبض وطن، بابک محمدی کسب درآمد پایدار را یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه اخذ عوارضی چون عوارض نوسازی برای شهرداری‌ها جز درآمد پایدار به شمار می‌آید و بر اساس آئین نامه مالی، این مهم یکی از منابع درآمدی در تأمین بودجه است.

وی افزود: شهرداری فولادشهر در دوره پنجم مدیریت شهری با شناسایی روش‌های درآمدی پایدار موفق شد بخش قابل توجهی از مباحثی را که در قالب بودجه پایدار برنامه‌ریزی کرده بود را محقق سازد به گونه‌ای که بودجه ۹۹ این شهرداری محقق شد.

شهردار فولادشهر گفت: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی و شفاف سازی عملکرد شهرداری فولادشهر امروز شاهد افزایش اعتماد و مشارکت شهروندان هستیم و آنها به خوبی دریافتند که شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی برای بقا و ارتقای کیفیت خدمات خود، به درآمدزایی و مشارکت شهروندان نیاز دارد.

وی پرداخت عوارض را راهکاری مؤثر در راستای توسعه شهر و تقویت ارائه خدمات به شهروندان دانست و ادامه داد: در سال ۹۹ بالغ بر ۳۰ هزار فیش عوارض نوسازی صادر شده است که از این میزان ۱۵ هزار برگ وصول شد که از مشارکت ۵۰ درصدی شهروندان فولادشهری در پرداخت عوارض نشان دارد.

محمدی یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها برای شهرداری را افزایش مشارکت شهروندان دانست و اضافه کرد: با وصول ۱۵ هزار برگ عوارض نوسازی درآمدی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای شهرداری فولادشهر کسب شد و این در حالی است که در بودجه سال ۹۹ حدود ۱۶ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته بود و تحقق این مهم نشان داد نگاه مشارکتی شهروندان به چه میزان می‌تواند به آبادانی و رونق شهر کمک کند.

وی عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال تدوین شد که از این میزان ۵۵.۵ درصد جاری و ۴۴.۵ عمرانی است.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات حصول اقتصادی است که بر اساس آمار از اعتبارات تخصیصی جاری ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری را تشکیل می‌دهد.

وی متذکر شد: ۴۲۰ میلیارد ریال از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر اعتبارات تملک سرمایه‌ای هستند و باید گفت در بحث عمرانی سیاست شهرداری در سال جاری تکمیل پروژه‌های ناتمام است و امیدواریم شهروندان با پرداخت به موقع عوارض نقش مشارکتی خود را در عمران و آبادانی شهر به خوبی ایفا کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5683
  • نویسنده : اکرم حسین زاده بیستگانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.