• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر مطرح کرد؛

گنجینه‌های تاریخی پلی بین گذشتگان و آیندگان

  • کد خبر : 5852
  • 28 فروردین 1400 - 5:19
گنجینه‌های تاریخی پلی بین گذشتگان و آیندگان
مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر گفت: مسجد جامع، باغ برجی ریز ، مسجد صباحی و حمام تاریخی دوقلو روح و هویت شهر به شمار می آیند از طرفی آثار و نمادهای تاریخی فرهنگی بسیاری در گذشته در زرین شهر وجود داشته که به دلایل مختلف از صفحه روزگار محو شده اند و چنانچه شهروندان عکس‌های قدیمی حرفه‌ای یا آماتور از این شهر در آلبوم و یا آرشیو تصاویر خود دارند، می توانند برای بازدید عموم به اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر ارسال کنند.

علیرضا نکویی در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: افزایش روز افزون زندگی ماشینی و همچنین تلاش بی وقفه شهروندان به جهت کسب روزی برای خانواده و… می طلبد تا با ایجاد نشاط اجتماعی در مسیر آرامش روحی و روانی شهروندان گام برداشت.

وی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر برای ارتقاء سرزندگی و افزایش فضاهای شهری و همخوانی آن با زندگی شهروندان گام های متعددی را برداشته است، افزود: شهرداری زرین شهر در طول سه سال گذشته تلاش کرده است، با برگزاری برنامه های شاد و مفرح و همچنین برنامه ریزی درست و منطبق با نیازهای شهروندان با ایجاد شهری با نشاط، زرین شهر را به شهری امن جهت گسترش ارتباطات سالم اجتماعی با تعلق خاطر افراد به شهر و محل زندگی مبدل سازد.

مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که شهروندان با رفتن به محله‌های زیبا و فضاهایی که در آنها از آثار هنری چالش‌برانگیز استفاده شده و یا در آنجا فعالیت‌های فرهنگی مختلف انجام می گیرد تجربه‌ای شیرین را به دست می‌آورند که آن‌ها را برای رفت‌وآمد دوباره به این مکان‌ها ترغیب می‌کند.

وی گنجینه‌های تاریخی را پلی میان گذشته و راهی برای توسعه آینده شهرهای ایران دانست و ادامه داد: با توجه به برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر برآن شد تا با برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی فضاهای شهری و اماکن قدیمی خطه طلایی ایران و با به بازی گرفتن عکس‌های نوستالژی فضایی شاد را برای بازدید شهروندان رقم بزند.

نکویی زرین شهر را کهن شهری تاریخی دانست و اضافه کرد: مسجد جامع، باغ برجی ریز ، مسجد صباحی و حمام تاریخی دوقلو روح و هویت شهر به شمار می آیند از طرفی آثار و نمادهای تاریخی فرهنگی بسیاری در گذشته در زرین شهر وجود داشته که به دلایل مختلف از صفحه روزگار محو شده اند و چنانچه شهروندان عکس‌های قدیمی حرفه‌ای یا آماتور از این شهر در آلبوم و یا آرشیو تصاویر خود دارند، می توانند برای بازدید عموم به اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر ارسال کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های عکس‌های مد نظر برای نمایش در نمایشگاه ، گفت: علاقه مندان می توانند عکس‌های خود را در قالب سیاه و سفید و یا رنگی ارسال کنند و زمان ثبت عکس‌ها باید حداقل ۲۰ سال گذشته باشد.

مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر عنوان کرد: اسکن عکس‌ها باید در فرمت JPG و با کیفیت بالاتر از ۲۰۰ dpi باشد همچنین نیاز است هنگام ارسال عکس، سال تهیه و مکان ذکر شود.

وی مهلت ارسال عکس‌ها را ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام و خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند عکس های خود را بدون محدودیت در تعداد از طریق فضای مجازی  به  شماره   09028818700  ارسال کنند تا با نام خودشان در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود؛ همچنین به عکس های برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5852
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.