• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

سرانه فضای سبز زرین شهر از میانگین استاندارد بالاتر است

  • کد خبر : 58914
  • 16 اسفند 1402 - 14:04
سرانه فضای سبز زرین شهر از میانگین استاندارد بالاتر است
شهردار زرین شهر گفت: بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی کشور، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۱۵ تا ۲۰ مترمربع برای هر نفر در نظر گرفته شده و باید گفت سرانه فضای سبز شهر شهروند در زرین شهر بیش از ۳۰ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در آئین یادگاری سبز برای خطه طلایی ایران اظهار کرد: اهمیت کاشت درخت در توسعه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست از این رو باید سنت حسنه نهال کاری و فرهنگ کاشت درخت در شهرهای ایران گسترش پیدا کند و در این میان مشارکت شهروندان در امر کاشت نهال و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که امثال نیز در روز درختکاری موفق شدیم به وظیفه خود عمل کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: رهبر انقلاب سال گذشته در سخنان خود در خصوص پویش «هر ایرانی سه نهال» فرمودند: اگر بر اساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سالانه سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: معظم له فرمودند: توصیه کارشناسان این است که علاوه بر کاشت درخت‌های مثمر باید درختان جنگلی و درختانی که چوب آنها دارای اهمیت است نیز کاشته شوند، چراکه تجارت چوب در اقتصاد کشور تأثیر بسزایی دارد از این رو سال گذشته شهرداری زرین شهر کاشت درختان مثمر را همچون دیگر شهرهای ایران در دستور کار قرار داد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: امسال نیز غرس درختان غیر مثمر در دستور کار شهرداری زرین شهر قرار گرفته است تا در کنار ثمرات مختلف زیست محیطی سیاست‌های مد نظر در حوزه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۵۷ هکتار فضای سبز شهری در زرین شهر، عنوان کرد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی کشور، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۱۵ تا ۲۰ مترمربع برای هر نفر در نظر گرفته شده و باید گفت سرانه فضای سبز شهر شهروند در زرین شهر بیش از ۳۰ متر مربع است.

شهردار زرین شهر یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال هفت هزار نهال در زرین شهر غرس خواهد شد که امروز ۵۰۰ اصله آن به صورت نمادین در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای و مابقی در عرصه شهری غرس می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرهنگسازی در حوزه کاشت و نگهداری درختان دو پویش در خطه طلایی ایران به مرحله اجرا رسید، در پویش «یادگاری سبز برای خطه طلایی ایران» دانش آموزان درختان را غرس کرده و از آن نگهداری خواهند کرد و در پویش «افتخار سبز» نیز درختانی توسط شهروندان به نام مفاخر شهر غرس خواهد شد تا به فرهنگی ماندگار برای حفظ سرمایه‌های ارزشمند زندگی، برای داشتن هوایی پاک و شهری سر شار از طراوت و سرسبز تبدیل شود.

اسماعیلی احمدی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته درختان متعددی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای غرس شده که تک تک آنها زنده هستند و خوشبختانه حتی یک درخت از درختان غرس شده خشک نشده‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک این مجموعه به منطقه‌ای گردشگری مبدل شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=58914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.