• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مرتضوی: مراقب کلاهبرداری به بهانه حراج‌های آخر فصل باشید

  • کد خبر : 59591
  • 21 اسفند 1402 - 19:36
مرتضوی: مراقب کلاهبرداری به بهانه حراج‌های آخر فصل باشید
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به دنبال تبلیغات حراج‌های آخر سال شاهد ارسال لینک‌های فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی افزود: در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با تبلیغ فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز، حراج‌های آخر سال یا تخفیف‌های چشمگیر پوشاک در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این روش‌ها مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب‌زبانی اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای مورد نظر خود را را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کنند، اما شهروندان بعد از واریز وجه به حساب کلاهبردار هیچ کالایی دریافت نمی‌کنند، فروشنده پاسخگوی آنها نیست یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

مرتضوی گفت: شهروندان فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=59591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.