• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد:

آماده‌باش آتش‌نشانی زرین شهر در چهارشنبه پایان سال/نقش کلیدی والدین در کاهش حوادث

  • کد خبر : 59719
  • 22 اسفند 1402 - 13:48
آماده‌باش آتش‌نشانی زرین شهر در  چهارشنبه پایان سال/نقش کلیدی والدین در کاهش حوادث
شهردار زرین شهر گفت: از آنجا که بیشترین قشر آسیب‌پذیر در چهارشنبه پایان سال کودکان و نوجوانان هستند، مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به ارائه آموزش در این بخش داشته و با تکیه بر مباحث فرهنگی و تولید محتوای آموزشی تلاش کرده است کودکان و نوجوانان چهارشنبه سوری ایمن را در کنار خانواده‌ها داشته باشند.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن وجود آداب و رسوم اصیل ایرانی _ اسلامی در کشور را بیانگر اصالت مردمان این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی آئین‌ها در گذر زمان به اشتباه گرفتار خرده فرهنگ‌های غلط شده و تغییر مسیر می‌دهد، همان اتفاقی که برای سنت زیبای چهارشنبه سوری اصیل ایرانیان رخ داده و اکنون به جای شادی بخش بودن، در برخی مواقع، بلای خانمان سوز و بنیان برانداز برای کانون گرم خانواده‌ها شده است.

وی افزود: متأسفانه علیرغم هشدارهای متعدد در چهارشنبه پایان سال شاهد وقوع حوادث مختلف در شهرهای ایران هستیم که برخی افراد جان خود را کف دست گرفته و با اقدامات هنجار شکنانه در مسیری حرکت می‌کنند که ثمره‌ای جز نقص عضو، جراحت‌های سنگین و… ندارد.

شهردار زرین شهر با اشاره به نقش کلیدی والدین در کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال تصریح کرد: با وجود هشدارهای فراوان و البته تکرار حوادث تلخ در سال‌های گذشته باز هم عده‌ای هشدارها را به دست فراموشی سپرده و تنها برای رسیده به مرادشان که هدفی واهی است اقدام به ساخت نارنجک‌های دست‌ساز خطرناک و… می‌کنند و با شنیدن صداهای مهیب انفجار ترقه‌ها باید دعا کرد حادثه‌ای برای شهروندی رخ ندهد.

وی با تشریح تمهیدات و اقدامات شهرداری زرین شهر ویژه روزهای پایانی سال و مراسم چهارشنبه سوری ادامه داد: از آنجا که بیشترین قشر آسیب‌پذیر در چهارشنبه پایان سال کودکان و نوجوانان هستند، مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به ارائه آموزش در این بخش داشته و با تکیه بر مباحث فرهنگی و تولید محتوای آموزشی تلاش کرده است کودکان و نوجوانان چهارشنبه سوری ایمن را در کنار خانواده‌ها داشته باشند.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه آرامش آئین چهارشنبه سوری در گرو احساس مسئولیت و مشارکت همگانی است، اضافه کرد: ارسال پیامک انبوه جهت فرهنگ سازی استفاده نکردن از مواد محترقه و منفجره و نصب بنرهای هشداردهنده در سطح شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری، ویژه چهارشنبه آخر سال و جلوگیری از ایجاد حوادث بوده است.

وی عنوان کرد: اجراء طرح‌های ایمنی در محل نگهداری مواد اشتعال‌زا و جایگاه‌های سوخت، بررسی و پایش مناطق مستعد حادثه در اجرای طرح‌های پیشگیری و رفع خطر، جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده، چوب‌های خشک و ضایعات قابل اشتعال از سطح شهر و معابر و… از اقداماتی است که طی روزهای گذشته به مرحله اجرا رسیده است.

شهردار زرین شهر یادآور شد: طی روزهای گذشته نظارت و ارزیابی تیم‌های اطفاء از تفرجگاه‌ها و عرصه‌های طبیعی و همچنین بروزرسانی و ارتقاء سطح ظرفیت‌ها و توان تجهیزاتی و تدارکاتی ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انجام گرفته است.

وی از آماده‌باش کامل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده علاوه بر آماده‌باش تیم‌های آتش‌نشانی، تیم‌های سیار در مناطق با پتانسیل وقوع حادثه استقرار خواهند یافت و تیم‌های عملیاتی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی، آماده امدادرسانی هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=59719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.