• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان؛

نورانی: کرونا زیان سنگینی را بر اصناف لنجان وارد کرده است

  • کد خبر : 6035
  • 31 فروردین 1400 - 10:40
نورانی: کرونا زیان سنگینی را بر اصناف لنجان وارد کرده است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: این روزها، کسبه نگران کاهش درآمد و ناتوانی خود در پرداخت هزینه های زندگی هستند، بازاریان در وصول چک و پرداخت قرض و اجناسی که در مغازه خاک گرفته برایشان به یک کابوس مبدل شده است.

محمد جواد نورانی در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: اگرچه در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها، مصوبات ستاد ملی کرونا و همچنین تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ امری ضروری است اما اعمال ممنوعیت‌ فعالیت ها فقط بر یک قشر خاص مانند اصناف نتیجه لازم را نخواهد داشت.
وی افزود: امروز کرونا زیان سنگینی را بر اصناف وارد کرده به گونه ای که بازاریان شهرستان لنجان یا ورشکسته علنی شده اند یا در صف ورشکستگی قرار دارند و نباید از این موضوع  غافل شد که این قشر تاثیرگذار به دلیل اعمال ممنوعیت‌ها نیازمند حمایت دولتی در بخش های مختلف از جمله بیمه، مالیات و … هستند و قطعا تنها معافیت و بخشودگی ها می تواند همچون مسکنی بر مشکلات آنان باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: این روزها، کسبه نگران کاهش درآمد و ناتوانی خود در پرداخت هزینه های زندگی هستند، بازاریان در وصول چک و پرداخت قرض و اجناسی که در مغازه خاک گرفته برایشان به یک کابوس مبدل شده است.

وی ادامه داد: قریب به اتفاق کسبه شهرستان لنجان و مرکز آن زرین شهر، مستاجر هستند و در خیابان هایی مشغول فعالیتند که بیشترین کرایه را پرداخت می کنند و تعطیلی آنان عدم همخوانی دخل و خرج و ناتوانی پرداخت اجاره بها را رقم زده است.

نورانی اضافه کرد: اتاق اصناف شهرستان لنجان تلاش دارند تا با توجه به وضعیت موجود، بقای بازماندگان صنفی را تضمین کنند که این مهم نیازمند یاری دولت، مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد کشور در این شرایط سخت بوده و برای رهایی اصناف و بازاریان از مشکلات به وجود آمده از شیوع کرونا تصمیماتی عملیاتی نیاز است با نگاهی جهادی به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها انتخاب شده است در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اصناف امروز به بدنه نحیفی از جامعه تبدیل شده اند چراکه برای مقابله با کرونا و تعطیلی اصناف، هیچ زیرساختی تعریف نشده است .

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان بیان کرد: برای عبور از بحران پیش آمده معافیت های مالیاتی، تامین اجتماعی و… در نظر گرفته شود و بسته هایی برای حمایت از صنوف تعریف کنند هرچند در سال گذشته بسیاری از اصناف شهرستان لنجان موفق به دریافت تسهیلات پرداختی کرونا به گروه های شغلی آسیب دیده از ویروس کرونا نشدند و این مسئله دردی مضاعف بر مشکلات این عزیزان بود و گلایه مندی بسیاری را از عدم دریافت تسهیلات داشتند. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کمترین زمان ممکن برای مباحث مطرح شده چاره اندیشی شود چراکه اگر در این خصوص چاره اندیشی نشود؛ تعطیلی واحدهای صنفی نه تنها به جمع بیکاران این شهرستان خواهد افزود بلکه خسارت‌های سنگینی را بر اقتصاد و معیشت خانوارهایی که از مشاغل صنفی ارتزاق می‌کنند وارد خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=6035
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.