• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تیموری: گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند

  • کد خبر : 613
  • 11 فروردین 1398 - 13:36
تیموری: گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری تنها انجام کارهای لوکس، ساخت هتل و دیزنی لند نیست بلکه استفاده از ظرفیت های بکر و موجود به ساده ترین شکل ممکن و استفاده از اقامتگاه های بومگردی است، چرا که گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند.

ولی تیموری در حاشیه بازدید از ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهر باغبادران در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شهر باغبهادران یکی از شهرهای زیبای استان اصفهان است که براساس گزارشات ارائه شده در سال گذشته میزبان بیش از یک میلیون و ۴۳۶ هزار گردشگر بوده که ۱۴۰ برابر جمعیت این شهر است.
وی افزود: با توجه به وجود جاذبه های گردشگری در باغبادران و استقبال گردشگران برای حضور در این شهر باید به سمت تامین زیرساخت های لازم جهت ارائه خدمات شایسته به گردشگران حرکت کرد و راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی نقش موثری را در این حوزه می تواند ایفا کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی رونق بومگردی و توسعه گردشگری روستایی را یکی از مهمترین راهکارهای توزیع سفر در شهرستان ها دانست و تصریح کرد: گردشگری تنها انجام کارهای لوکس، ساخت هتل و دیزنی لند نیست بلکه استفاده از ظرفیت های بکر و موجود به ساده ترین شکل ممکن و استفاده از اقامتگاه های بومگردی است چرا که گردشگران امروز به دنبال ایجاد ارتباط با جامعه محلی هستند تا اصالت فرهنگی و تاریخی آن منطقه را به معنای واقعی درک کنند.
وی ادامه داد: با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در یک روستا می توان از ظرفیت های موجود و محصولات آن روستا نیز استفاده کافی و لازم را برد تا سود حضور گردشگر در روستا به مردم آن منطقه برسد، اما متاسفانه آنگونه که باید از ظرفیت صنعت گردشگری استفاده نمی شود و این حوزه مورد غفلت واقع شده است.
تیموری اضافه کرد: قطعا با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در چنین منطقه زیبایی می توان درآمدهای پایدار را برای ساکنان شهرها و روستاها رقم زد از این جهت تلاش شود از ظرفیت اقامتگاه های بومگردی به خوبی استفاده شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=613
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.