• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لنجان ایران کوچک با رنگین کمانی از اقوام ایرانی است

  • کد خبر : 614
  • 08 فروردین 1398 - 18:18
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: ایام نوروز و برگزاری ویژه برنامه هایی همچون نوروزگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی است که در استان اصفهان حضور یافته اند.

خدامراد صالحی در حاشیه ویژه برنامه نوروزگاه ویژه شهرستان لنجان در گفتگو با خبرنگار نبض وطن، لنجان را ایران کوچک با رنگین کمانی از اقوام ایرانی دانست و اظهار کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک استان اصفهان به شمار می آید که در دل خود رودخانه زاینده رود، طبیعت بکر و زیبا، بافت تاریخی، صنایع بزرگ مادر را جای داده است.
وی سُنت مهمان نوازی مردم شهرستان لنجان را یکی از بِرندهای ماندگار این شهرستان دانست و افزود: فرهنگ کهن و غنی مردم شهرستان لنجان ریشه در فرهنگ، مذهب و سنت ایران اسلامی دارد و این پشتوانه غنی تاریخی و تمدنی و فرهنگ مردم لنجان سبب شده این شهرستان به شهرستانی مهاجرپذیر تبدیل و همواره میزبان مردم از سراسر کشور باشد.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: ایام نوروز و برگزاری ویژه برنامه هایی همچون نوروزگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی است که در استان اصفهان حضور یافته اند و امروز نیز به معرفی شهرستان لنجان اختصاص یافته بر همین اساس شاهد حضور هدفمند مسئولان و مردم شهرستان لنجان در این ویژه برنامه هستیم.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری و معرفی آیین و سنت های کهن به مردم نیازمند خلاقیت است، ادامه داد: معرفی توانمندی‌ها، نمایش آداب و رسوم کهن مردمان شهرستان لنجان و همچنین معرفی مناطق گردشگری طبیعی و مذهبی، بوم گردی، صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و … از جمله مسایلی است که در ایام مختلف سال باید به آن توجه داشت، اما ایام نوروز این بستر به خوبی فراهم است و باید از این ظرفیت به درستی بهره مند شد.
صالحی اضافه کرد: تمرکز در این رویداد فرهنگی بر معرفی مشاهیر و بزرگانی چون آیت الله مدیسه ای، آیت الله آقا رحیم ارباب، شیخ مرتضی ریزی و … و نمایش آیین های سنتی، فرهنگ کهن و غنی مردم شهرها و روستاهای لنجان، غذاهای سنتی، صنایع دستی، پوشاک کهن و سنتی مردم لنجان و همچنین معرفی ظرفیت گردشگری این شهرستان بوده تا بتوانیم معرفی شایسته ای از شهرستان لنجان برای حضور مسافران و گردشگران داشته باشیم.
وی عنوان کرد: قطعا حضور گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان لنجان و دیدن و لمس واقعیت های معرفی شده در ویژه برنامه نوروزگاه داستانی متفاوت را برای آنها رقم خواهد زد برهمین اساس از همه مردم ایران دعوت می کنیم در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان حضور یافته و لذت سفری آرام در میان مردمی میهمان نواز را تجربه کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.