• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
باقری مطرح کرد؛

رسیدگی به مطالبات شهروندان اولویت اصلی شورای شهر/سختی‌ها را برای لبخند شهروندان، تحمل کردم

  • کد خبر : 6271
  • 09 اردیبهشت 1400 - 12:19
رسیدگی به مطالبات شهروندان اولویت اصلی شورای شهر/سختی‌ها را برای لبخند شهروندان، تحمل کردم
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضای شورا از شهردار و مدیران شهرداری است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری فراهم شود.

سوده باقری در گفتوگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شورای اسلامی زرین شهر در زمان آغاز فعالیت خود با چالش و مشکلات متعددی همچون حقوق معوق پرسنل و کارگران، بیمه پرداخت نشده، دیون سنگین پرداخت نشده، پروژه های متعدد نیمه تمام و… که از دوره های گذشته به آن ارث رسیده بود فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه این دوره جزو سخت ترین دوره های مدیریت شهری به شمار می آید، افزود: با آغاز فعالیت شورای پنجم متاسفانه شرایط سخت اقتصادی، تورم، تحریم‌های متعدد که اقتصاد کشور را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد، شیوع ویروس کرنا و غیره به اوج رسید، اما همه جهادگونه تلاش کردند تا خطه طلایی ایران در مسیر پیشرفت قرار گیرد و خوشبختانه امروز حرکت روبه جلو اتفاق افتاده است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه هدف مدیریت شهری زرین شهر به سمت تحقق پیشرفت و خدمت‌گذاری صادقانه به شهروندان بود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حل این چالش ها برای رسیدن به شهری توسعه یافته تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر در دوره پنجم با اندیشمندی و مبتنی بر نیازهای واقعی شهروندان و با دقت و تلاش پرسنل شهرداری در قالب مصوباتی به مرحله اجرا رسید که نتیجه بخشی آن در قالب افتتاح پروژه های عمرانی متعدد و استراتژیک همچون شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، شهرک مشاغل کارگاهی وغیره، بروزرسانی حقوق و بیمه پرسنل و کارگران شهرداری، پرداخت بخش قابل توجهی از دیون و غیره مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای نظارت و پیگیری حسن اجرای مصوبات تمام تلاش اعضاء شورای اسلامی زرین شهر بر این بود لوایحی به توصیب برسد که به آبادانی و توسعه شهر و توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف منجر شود و افزایش رضایتمندی شهروندان را به ارمغان آورد.
باقری اضافه کرد: اجرای پروژه های مختلف همچون پارک محله ای قلعه قاسم، ادامه خیابان فردوسی و تکمیل رینگ شرق زرین شهر، احداث و تکمیل پارک محله ای شهرک اندیشه و غیره از جمله پروژه هایی به شمار می آید که در محلات مختلف شهر به مرحله اجرا رسید.
وی با اشاره به فقدان نگرش جامع به منابع درآمدی شهرداری ها در سالیان گذشته، عنوان کرد: شهر بر اساس داده‌هایی که وجود دارد یک موجود زنده و دارای حیات است و تنها نسل‌های کنونی نباید از آن استفاده کنند، ما باید به گونه شهر را حفظ کنیم که نسل‌های بعدی نیز بتوانند از آن استفاده کنند و تحقق این مهم نیازمند کسب درآمدهای پایدار شهری و همچنین افزایش اعتماد شهروندان و آشتی آنان با شهر و شهرداری است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه مهمترین نکته در عرصه شهرسازی توجه به مولفه های انسان محور و فراهم کردن فضایی جهت آسایش و آرامش شهروندان است، خاطرنشان کرد: هویت شهری مسئله مهمی است که به افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان کمک می‌کند و بر همین اساس در دوره پنجم با نگاه متفاوت به شهر مواجه شدیم، نگاهی که هدف آن افزایش نشاط اجتماعی شهروندان بود و قصد داشت کیفیت زندگی شهروندان را بالا ببرد.
وی متذکر شد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و به تبع آن شهرداری های شهرهای ایران، شهرداری زرین شهر در دوره پنجم تلاش کرد شهروندان را نیز در اداره شهر بیش از دوره‌ها و سال‌های گذشته شریک کند.
باقری افزود: به دلیل عدم آشنایی شهروندان با این شیوه اداره شهر، عدم اعتماد انان به مدیریت شهری و همچنین مشکلات اقتصادی که با آن مواجه بودند سبب شد نارضایتی‌هایی پدیدار شود. البته شهرداری‌ها باید با تغییر منابع درآمدی و کسب درآمدهای پایدار شهری کاهش دریافت هزینه از جیب شهروندان در قالب عوارض را کاهش دهند.
وی تنها راه برون رفت از مشکلات و رکود فعلی را جذب سرمایه گذار دانست و تصریح کرد: در این دوره چشم امید به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله پارک سوار داشتیم که متأسفانه وضعیت سخت اقتصادی و شرایط نامطمئنی که به دلیل تورم ایجاد شده بود حضور سرمایه‌گذاران را به عرصه‌های پروژه‌های شهری ناممکن کرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم اقدامات فرهنگی، هنری، اجتماعی، بهداشتی و غیره را ازجمله بازارچه‌های تخصصی بانوان برای حمایت از کسب‌وکارهای بانوان کارآفرین، جشنواره‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و غیره را در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت و جلب همکاری و همچنین افزایش اعتماد و نشاط اجتماعی شهروندان برگزار کرد.
وی عنوان کرد: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضای شورا از شهردار و مدیران شهرداری است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری فراهم شود.
باقری با بیان اینکه سختی‌ها را برای کسب لبخند شهروندان، تحمل کردم، خاطرنشان کرد: در این دوره با توجه به این‌که بنده در شهرداری زرین‌شهر مشغول کار بودم شرایط بسیار سخت و دشوار برایم رقم زده شد و چندین بار تلاش برای جابه‌جایی انجام پذیرفت که متأسفانه بنا به دلایلی که قابل‌ذکر نیست این جابجایی صورت نگرفت اما با همه مشکلات و سختی ها تلاش شد در حد توان پاسخگوی شهروندان و مطالبات به حق آنان بوده، تذکرات لازم را به مدیران شهرداری ارائه و در تصویب لوایحی که به نفع شهر و شهروندان بود نقش آفرینی کنم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=6271
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.