• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان؛

لزوم شناسایی معتادان متجاهر و تشخیص بیماری‌های احتمالی آنان

  • کد خبر : 630
  • 26 تیر 1398 - 15:24
لزوم شناسایی معتادان متجاهر و تشخیص بیماری‌های احتمالی آنان
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت:شناسایی معتادان متجاهر و تشخیص بیماری‌های احتمالی آنان مانند ایدز و هپاتیت بسیار مهم است.

سیداصغر فیاض، معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاح نخستین مرکز موبایل سنتر شهرستان لنجان در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر، الگوی مصرف، تعداد معتادان و آسیب‌های ناشی از این پدیده شوم اجتماعی از جمله مسایلی است که سبب نگرانی مردم و خانواده‌ها شده و از دغدغه‌های اصلی مسئولان به شمار می‌آید.
وی عنوان کرد: طرح موبایل‌سنتر با هدف ارایه خدمات به معتادان متجاهر تزریقی راه‌اندازی شده‌ و مددکاران آموزش‌دیده آن با حضور در مراکز تجمع معتادان به این افراد خدمات رایگان با هدف کنترل پیامدهای ناشی از اعتیاد ارایه می‌کنند.
معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی معتادان متجاهر و تشخیص بیماری‌های احتمالی آنان مانند ایدز و هپاتیت بسیار مهم است، ادامه داد: از آنجا که مددکاران طرح موبایل سنتر می‌توانند ارتباط نزدیک‌تری با مصرف کننده برقرار کنند، تشخیص بیماری‌های آنان و ارایه خدمات درمانی و روانشناختی به آنان نیز آسان‌تر است.
خدامراد صالحی، سرپرست فرمانداری لنجان نیز در گفتگو با خبرنگار نبض وطن، مداخله مؤثر، ارتقاء کیفیت برنامه‌های پیشگیرانه و توانمندسازی گروه‌های مختلف را از موثرترین راه‌کارها پیشگری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: طرح موبایل‌سنتر یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی معتادان به صورت مخفیانه اقدام به تزریق مواد مخدر می‌کنند و احتمال انتقال بیماری آن‌ها به یکدیگر وجود دارد، نیاز است این افراد شناسایی و خدمات پیشگیری مورد نیاز به آنان ارایه شود.
سرپرست فرمانداری لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع نخستین طرح موبایل‌سنتر این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال اجرا شد که جامعه هدف در دو شهرستان لنجان و مبارکه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
صالحی اضافه کرد: باید توجه داشت که در طرح موبایل سنتر، در گام نخست محل تجمع معتادان متجاهر شناسایی خواهد شد، سپس کارشناسان پیشگیری تست HIV را در مورد آنان انجام و اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند.
گفتنی است، در ادامه این مراسم آیین‌ بهره‌برداری از طرح‌ همیارزنان سرپرست خانوار، ۲۲ مسکن مددجویی، ۵۰ عرصه اشتغال مددجویان و مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج در زرین‌شهر و بخش فولادشهر برگزار شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=630
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.