• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رییس شبکه بهداشت و درمان لنجان؛

سبک نامناسب زندگی در ابتلا به فشار خون بالا مؤثر است

  • کد خبر : 631
  • 23 تیر 1398 - 7:22
رییس شبکه بهداشت و درمان لنجان گفت: حدود ۶۰ درصد از افراد دچار فشارخون بالا از بیماری خود مطلع نیستند این در حالی است که فقط ۱۹ درصد مردم فشارخون خود را کنترل می‌کنند.

به گزارش نبض وطن، علی وحدتی در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه طرح ملی کنترل فشار خون از مهمترین طرح‌های حوزه سلامت است، اظهار کرد: بسیاری کارشناسان فشار خون بالا را قاتل بی صدا و خاموش انسان‌ها می‌دانند.
وی با بیان اینکه سبک نامناسب زندگی در ابتلا به فشار خون بالا مؤثر است، عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد از افراد دچار فشارخون بالا از بیماری خود مطلع نیستند این در حالی است که فقط ۱۹ درصد مردم فشارخون خود را کنترل می‌کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان لنجان با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون در این شهرستان، تصریح کرد: جامعه هدف اجرای این طرح ۷۶ هزار نفر بود، اما ۴۲ درصد بیش از این تعداد در آن مشارکت کردند.
وحدتی با بیان اینکه ۱۰۵ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان در این غربالگری شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این شهرستان رتبه برتر پایش فشارخون در استان اصفهان را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه پس از اندازه‌گیری فشارخون افراد، اطلاعات به دست آمده در پرونده الکترونیکی سلامت آنان ثبت می‌شود، اظهار کرد: اطلاعات ۵۱ هزار نفر در سامانه دولت و ۵۴ هزار نفر در سامانه سیب ثبت شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=631
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.