• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب:

هلال ماه در غروب سه‌شنبه با چشم غیرمسلح قابل رویت است

  • کد خبر : 64335
  • 19 فروردین 1403 - 17:28
هلال ماه در غروب سه‌شنبه با چشم غیرمسلح قابل رویت است
پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: هلال ماه در غروب سه‌شنبه با چشم غیرمسلح قابل رویت است، بنابراین چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه مصادف با اول شوال خواهد بود.

به گزارش وطن به نقل از فارس، سیدمحسن قاضی میرسعید اظهار کرد: چهارشنبه روز عید سعید فطر است و در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثنا منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است؛ بنابراین چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه مصادف با اول شوال خواهد بود.

وی درباره زمان رؤیت ماه شوال و اعلام عید فطر افزود: در روز شامگاه دوشنبه (۲۸ رمضان) در ساعت ۲۱:۵۲ مقارنه انجام می‌شود، در آن روز هلال ماه در هیچ جای دنیا قابل رؤیت نیست.

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثنا منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است.

قاضی میرسعید در پایان گفت: این ماه در استرالیا و زلاندنو تحت هیچ شرایطی در غروب سه‌شنبه قابل رؤیت نیست، ضمناً در همین روز سه‌شنبه در غرب کره زمین یک خورشیدگرفتگی کامل را خواهیم داشت، بنابراین چهارشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) اول ماه شوال و عید فطر است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=64335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.