• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

استقبال بهاری از ماه ضیافت خدا در چرمهین/سومین محفل انس با قرآن کریم برگزار شد

  • کد خبر : 65205
  • 24 فروردین 1403 - 8:30
استقبال بهاری از ماه ضیافت خدا در چرمهین/سومین محفل انس با قرآن کریم برگزار شد
شهردار چرمهین گفت: سومین محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از حافظان، قاریان و خادمان قرآن در شهر چرمهین برگزار شد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی، گروه تواشیح بین المللی بشارت در شهر چرمهین برپا شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذاری بالایی در روحیه شهروندان دارد و امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، شهرداری چرمهین در مسیری حرکت کرد تا با برگزاری برنامه‌های رویداد محور شرایط افزایش ارتباط با قرآن در بین شهروندان و گردشگران، ترویج فضیلت اخلاقی و … در این شهر گردشگرپذیر تقویت شود.

وی با اشاره به استقبال بهاری از ماه ضیافت خدا در چرمهین، افزود: شهرداری چرمهین بر اساس رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی که بر عهده دارد فضاسازی‌های شهری را با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز انجام داد تا تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز کام شهروندان و گردشگران را شیرین کند.

شهردار چرمهین تصریح کرد: به مناسبت ماه میهمانی خدا و عید نوروز فضاسازی، نصب المان ها، خط کشی ترافیکی معابر شهری و رنگ‌آمیزی‌ها، آذین بندی میادین و معابر و بیلبوردهای شهری نیز به این دو مناسبت اختصاص پیدا کردند و در ادامه نیز فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت ایام شهادت امیر المومنین علی(ع) و عید سعید فطر نیز به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به برگزاری سومین محفل اُنس با قرآن کریم به همت شهرداری چرمهین، ادامه داد: در سال جاری با همت امام جمعه محترم حجت‌الاسلام قاسمی در روزهای ماه مبارک رمضان، برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد شهر چرمهین با حضور مردم برگزار شد که در محفل انس با قرآن از قاریان جوان و نوجوان حاضر در این ویژه برنامه نیز قدردانی شد.

ثابت راسخ با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص تکثیر جلسات قرآنی در مساجد و محلات مختلف شهر، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سومین محفل اُنس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان ممتاز شهر چرمهین از جمله مریم یوسفی چرمهینی حافظ کل قرآن کریم و ابوالفضل قاسمی چرمهینی قاری ممتاز و اجرای قاری بین المللی پورسینا، گروه تواشیح بین المللی بشارت اصفهان همراه با سخنرانی حجت الاسلام رضوانی استاد حوزه و دانشگاه اصفهان در حسینیه سیدالشهداء حرم مطهر شهدای گمنام برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این محفل معنوی به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام شهرداری چرمهین، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری دفتر امام جمعه، دارالقرآن کریم امام علی (ع)، پایگاه بسیج خواهران حضرت ام البنین و هیئت امنای حسینیه سیدالشهداء برگزار شد.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری اینگونه محافل بتوانیم در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند در جلسات قرآنی باید به ترجمه و تفسیر قرآن نیز توجه ویژه شود تا زمینه ارتقای سطح معارف دینی جامعه به‌وجود آید گام برداریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=65205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.