• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مادر شهید محمد علی باغبان به دیدار فرزند شهیدش شتافت

  • کد خبر : 650
  • 13 مرداد 1398 - 9:36
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان از در گذشت مادر شهید محمد علی باغبان خبر داد و گفت: مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان نیز با نگاهی عمیق به فرهنگ ایثار و شهادت گوی سبقت را از دیگران ربودند و با صبر خود در سال‌های فراق فرزند شهیدشان در زمره "السابقونَ السابقون" جای گرفتند.

به گزارش نبض وطن، مهرداد حسن پور اظهار کرد: مادران شهدا نمونه‌ترین الگوهای تربیتی برای مادران امروز هستند، چراکه با صبر زینبی خود فرزندانشان را با دستان خود راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند تا به اسلام ناب محمدی کوچکترین ضربه‌ای وارد نشود.
وی افزود: مادران شهدا پس از شهادت فرزندانشان نیز با نگاهی عمیق به فرهنگ ایثار و شهادت گوی سبقت را از دیگران ربودند و با صبر خود در سال‌های فراق فرزند شهیدشان در زمره “السابقونَ السابقون” جای گرفتند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: پدران و مادران شهدا در برافراشتن پرچم پُرافتخار سهم‌های زیادی داشته و دارند از این رو از دست دادن آنها بسیار سخت و دردآور است.
وی ادامه داد: متاسفانه صبح امروز خانم آقا میرزایی مادر سردار شهید محمد علی باغبان پس از تحمل رنج بیماری در سن ۸۵ سالگی در بیمارستان شهدای لنجان دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
حسن پور اضافه کرد: سردار شهید محمد علی باغبان در سحرگاه رمضان ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود و در سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی با شجاعت‌های خود به یک قهرمان در خطه شهید پرور لنجان مبدل شد.
وی عنوان کرد: ولایت پذیری سردار شهید محمد علی باغبان زبان زد خاص و عام بود به گونه‌ای که او مطیع محض حضرت امام خمینی (ره) به شمار می‌آمد و در صحنه‌های مختلف آن را به نمایش گذاشته بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: این شهید والا مقام به دلیل شحاعت و درایت‌های بی نظیر خود به سمت معاون طرح و عملیات تیپ ۴۴ قمربنی هاشم (ع) درآمد و در نهایت در ۲۰ اسفندماه ۱۳۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
گفتنی است؛ در فرازی از وصیتنامه وی چنین آمده است که؛ از ته قلب پشتیبان ولایت و مقلد امام باشید که او نعمت بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشته و همه بدانید که اگر بخاطر اسلام نبود تحمل و دوری برای هر انسانی مشکل بود ولی چه باید کرد که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار دست از سر اسلام و انقلاب بر نمی‌دارد.
گفتنی است؛ پیکر مادر شهید محمدعلی باغبان فردا ساعت ۹ بر روی دستان مردم شهیدپرور زرین شهر تشییع خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=650

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.