• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فساد در اوکراین؛ وزیر کشاورزی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد

  • کد خبر : 66982
  • 07 اردیبهشت 1403 - 17:28
فساد در اوکراین؛ وزیر کشاورزی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شد
وزیر کشاورزی اوکراین امروز جمعه بعد از بازداشت به اتهام زمین خواری دولتی به ارزش تقریبی ۷ میلیون دلار به قرار وثیقه و تا تکمیل تحقیقات مرتبط با اتهام فساد مالی آزاد شد.

به گزارش نبض وطن، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر، افزود: میکولا سولسکی (Mykola Solsky) به اتهاماتی بازداشت شد که مربوط به سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و قبل از آغاز مسئولیتش در پست وزیر کشاورزی در مارس ۲۰۲۲ بوده است.

دستور بازداشت او امروز جمعه صادر اما سپس به خبرگزاری رویترز گفته شد که وی وثیقه ۷۵.۷ میلیون هریونیا (واحد پول اوکراین) معادل (۱.۹ میلیون دلار) را پرداخت کرده است.

این مقام اوکراینی روز پنجشنبه استعفا داد اما تا زمان بررسی درخواست او در پارلمان، در پست خود باقی خواهد ماند.

وی اولین وزیر در دولت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین است که در یک پرونده فساد مظنون است.

هدف از تحقیقات، بررسی این موضوع است که آیا سولسکی باید رسما متهم و محاکمه شود یا خیر. دادستان ها در جلسه روز پنجشنبه دادگاه گفتند که اتهامات او ممکن است مجازات بیش از ۱۲ سال حبس برای او به همراه داشته باشد.

دادستان ها همچنین گفتند که وزیر کشاورزی اوکراین بخشی از یک گروه دوازده نفره از تجار و مقامات بوده اند که طرحی را برای مصادره زمین از دو شرکت دولتی به ارزش ۲۹۱ میلیون هریونیا (۷.۳۵ میلیون دلار) سازمان دهی کرده بودند.

آنها می گویند این گروه تلاش کرده اراضی دیگری را به ارزش ۱۹۰ هریونیا منتقل کنند اما با آغاز تحقیقات این طرح متوقف شده است.

سولسکی ابتدا در سال ۲۰۱۷ به عنوان وکیل کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ به عنوان نماینده انتخاب شد و ریاست کمیته سیاست کشاورزی پارلمان اوکراین را برعهده گرفت.

زلنسکی تلاش کرده نشان دهد که به هیچ عنوان فساد را تحمل نخواهد کرد و سال گذشته بعد از اتهامات فساد در وزارت دفاع، وزیر مربوطه را عزل و جایگزین کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، دولت زلنسکی توقیف دارایی ها از افراد و شرکت هایی را که با مسکو همکاری می کنند و در تامین مالی رسانه های طرفدار روسیه نقش دارند، تشدید کرده است.

وزیر ۴۴ ساله کشاورزی اوکراین در محور تلاش های دولت این کشور برای حفظ صنعت غلات در بحبوحه جنگ اوکراین است که به مسدود شدن مسیرهای صادراتی در دریای سرخ، اراضی مملو از مین و اشغال بخش های مهم اراضی کشاورزی منجر شد.

کی‌یف درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را داده و وزیر کشاورزی این کشور با جدیت سرگرم مذاکرات ادغام صنعت غلات این کشور با اتحادیه ۲۷ عضوی اروپا است.

سپتامبر ۲۰۲۳ در یکی از بزرگترین پرونده های فساد در اوکراین، ایگور کولومویسکی (Ihor Kolomoisky) سرمایه دار اوکراینی به دلیل اتهامات گسترده ای مانند جعل و کلاهبرداری بزرگ بازداشت شد؛ اتهاماتی که خود وی آن را رد کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.