• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مصرف قارچ سمی ۱۰ کردستانی را روانه بیمارستان کرد

  • کد خبر : 67101
  • 08 اردیبهشت 1403 - 17:28
مصرف قارچ سمی ۱۰ کردستانی را روانه بیمارستان کرد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نفر در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان، به علت مصرف قارچ سمی فصلی مسموم و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش نبض وطن، دکتر فرزام بیدارپور امروز شنبه _هشتم اردیبهشت_ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری سمی است.

وی افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، شهروندان از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی و معمولا غیرقابل شناسایی است، تصریح کرد: تنها راه برای تشخیص سمی نبودن قارچ ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی اضافه کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

دکتر بیدارپور ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، شهروندان از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی و معمولا غیرقابل شناسایی است، بیان کرد: تنها راه برای تشخیص سمی نبودن قارچ ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تاکید کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

دکتر بیدارپور خاطرنشان کرد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=67101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.