• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بازیگر سینما و تلویزیون: ‌سیاست‌های تشویقی در تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است

  • کد خبر : 67338
  • 10 اردیبهشت 1403 - 10:58
بازیگر سینما و تلویزیون: ‌سیاست‌های تشویقی در تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: سیاست های مشوق جمعیتی دولت در ترویج فرهنگ فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است و دولت می‌تواند این سیاست ها را تقویت کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی جایزه ملی جوانی جمعیت، محمود پاک نیت اظهار داشت: قطعا سیاست‌های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است و دولت می‌تواند این سیاست‌ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی با بیان اینکه امرار معاش یکی از دغدغه‌های زوج‌های جوان است، تامین مسکن را از جمله نیازهای آنان برشمرد و گفت: توجه به نسل آینده مشکلات خاص خود را دارد اما به یقین مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل آتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسایل توجه کنند که همانطور که گذشته های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، آنها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی‌کنند، به مرور کهنسالی جمعیت رخ می دهد بنابراین باید از اکنون برای سال های آتی تمهیدی بیندیشیم تا مشکلات ناشی از آن گریبان جامعه را نگیرد.

وی خواستار آن شد هنرمندان به عنوان الگوی جامعه پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اواخر اردیبهشت ماه جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای jameyat.ir مراجعه فرمایند

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=67338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.