• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

  • کد خبر : 68372
  • 18 اردیبهشت 1403 - 22:23
رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
رئیس‌جمهور گفت: عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود.

به گزارش نبض وطن، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود اظهار کرد: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف و محافل علمی، پژوهشی، سیاسی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی دانست و گفت: همه این عملیات را ستودند. این عملیات می‌تواند در سایر حوزه‌ها زمینه رفع مشکلات، اجماع سازی و غرور ملی را به دنبال داشته باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غزه جلوه نورانیت، مقاومت و ایستادگی، صبر و دلدادگی به خدا است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب نظران سیاسی در دنیا مردم مقاوم فلسطین و ناکامان این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

حمله به سفارت ایران نشاندهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود

رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال و شکست شده است؛ یکی از جلوه‌های این استیصال، حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است. عملی که بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی بود. بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و این وعده‌ای که دادند به دست رزمندگان ما تحقق پیدا کرد.

ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

آیت الله رئیسی وعده صادق را جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و افزود: این عملیات جلوه زیبایی از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود. همه بخش‌ها در این عملیات همکاری داشتند و ثابت کردند ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با قدرت ظاهر شد؛ البته همواره اعلام کرده ایم این عقلانیت می‌تواند در همه زمینه‌ها کار را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مقابل گفتمان عقلانیت انقلابی، دیپلماسی التماسی قرار دارد. عقلانیت انقلابی گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون گفتمان برتر بوده است.

رونق اقتصادی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی است

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر کرونا در دولت قبل، گفت: در اول این دولت با مشکل کرونا مواجه بودیم که روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند. آن زمان برخی فکر می‌کردند با چند تماس تلفنی می‌شود مشکل را حل کرد. به نظرم رسید که یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن کرونا یا عضویت در بریکس و شانگهای یا وعده صادق بود؛ ان شاء الله یکی از جلوه‌های این عقلانیت انقلابی، رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در سیاست خارجی دولت مردمی رخ داد تغییر رویکرد دیپلماسی التماسی بود. معتقدیم با گفتمان امام و رهبری و گفتمان مورد انتظار مردم تبدیل به کشوری قدرتمندی خواهیم شد.

رئیس‌جمهور افزود: امروز با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی با حرکت وعده صادق رقم زد سایه جنگ از کشور برداشته شد برخلاف آنچه که برخی فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد می‌توان گفت با قدرت سایه جنگ از کشور برداشته شد.

کشور نیازمند ساخت ۴ میلیون مسکن است

آیت الله رئیسی درباره ساخت مسکن در این دولت گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز کشور است و ثانیاً قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال را برای دولت تکلیف کرده است و برمبنای همین نیاز بر تلاش برای رفع مشکل مسکن تأکید کرده‌ام. اگر در سال‌های گذشته شاهد تولید مسکن برای رفع نیاز مردم بودیم، امروز با مردم با این مشکلات مواجه نبودند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر در مسکن روستایی، مسکن شهری، نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن اقداماتی که لازم بود در زمان خودش انجام می‌شد و سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد الان این مشکلات را نداشتیم. سالی ۲۵۰ هزار، ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شد اما به یک میلیون واحد نمی‌رسید لذا این کمبود در کشور احساس می‌شود.

وی یادآور شد: ما عملی کردن این وعده را در کشور شروع کرده‌ایم و شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن هستیم؛ ساخت مسکن روستایی فعال است و بیش از ۲۶۰ هزار مسکن روستایی تحویل شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.