• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زرین شهر نیازمند یک تحول است/ ۱۱ خرداد روز پاسداشت شهری به قدمت تاریخ

  • کد خبر : 7491
  • 05 خرداد 1400 - 17:17
زرین شهر نیازمند یک تحول است/ ۱۱ خرداد روز پاسداشت شهری به قدمت تاریخ
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: زرین شهر نیازمند یک تحول است و این مهم در قالب برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر محقق خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، سعید نادی زاده نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
زرین شهر از سرزمین‌های کهن و تاریخی ایران زمین به شمار می آید و عبور رودخانه زاینده رود و آثار برجا ماننده از اعصار گذشته در آن مدنیّتش را در این حوزه آشکار می‌سازد و با پیشینه پربار و درخشان در حوزه های مختلف، داشتن مشاهیر و چهره‌های تاثیرگذار همواره به‌عنوان شهری مطرح در کشور نام آن بر سر زبان ها جاری بوده است.
قطعا هویت دینی، تاریخی، فرهنگی، هنری،سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زرین شهر به قدری عظیم است که نمی توان به صورتی گذرا به آن پرداخت اما نامگذاری روز زرین شهر در تاریخ رویدادهای خطه طلایی یاران شروعی برای رسیدن به افقی است که سالها مطالبه مردم، هنرمندان و فرهیختگان شهر بوده است.
برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر اهدافی چون معرفی فرهنگ کهن خطه طلایی ایران و بزرگداشت مفاخر، مشاهیر،شهدا و علمای شهر و پیوند نسل جوان با آنان، ایجاد فضای سالم جهت صیانت از فرهنگی بومی، بهادادن به هویت دینی، حفاظت از میراث معنوی و زمینه‌سازی برای دیپلماسی فرهنگی و معرفی این شهر به عنوان شهری پیشرو در سال های اخیر به دیگر شهرهای ایران را دنبال می کند؛ از این رو باید تلاش کرد امکانات و استعدادهای ارزشمندی که در زرین شهر وجود دارد را شناسایی کرده و از آنها در مسیر رونق صنعت توریسم و اقتصاد شهر و شهروندان بهره مند شد چراکه امروز زرین شهر نیازمند یک تحول است و این مهم در قالب برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر محقق خواهد شد.
امیدوارم با برگزاری هرچه باشکوهتر هفته نکوداشت زرین شهر فرصتی پدید آید تا بتوانیم آینده درخشانتر از امروز را برای خطه طلایی ایران رقم زده تا جلوه روشن تری از فرهنگ، آداب، رسوم و داشته های ارزشمند زرین شهر برای شهروندان و گردشگران به نمایش گذاشته شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.