• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

هفته فرهنگی زرین شهر بهانه ای برای نواختن سمفونی دوستی و معرفی قابلیت های خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 7544
  • 06 خرداد 1400 - 8:59
هفته فرهنگی زرین شهر بهانه ای برای نواختن سمفونی دوستی و معرفی قابلیت های خطه طلایی ایران
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: هفته فرهنگی زرین شهر بهانه ای برای نواختن سمفونی دوستی و معرفی قابلیت های خطه طلایی ایران به گردشگران و شهروندانی که روزگار خود را در این شهر می گذرانند.

به گزارش نبض وطن، ژاله مبشری عضو شورای اسلامی زرین شهر با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت؛
پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ، جاذبه های طبیعی، بافت و ابنیه های تاریخی، مشاهیر، مفاخر و شهدا گنجینه ای غنی از تاریخ هر منطقه به شمار می آیند؛ که تک تک آنان راوی داستان ها و سرگذشت های مختلفی هستند و حکایتی عجیب دارند. زرین شهر، شهری تاریخی در مرکز ایران است که بخاطر زیبایی های فراوانش در میان مردم به «خطه طلایی ایران» شهرت یافته است .
ماه خرداد اوج شکوفایی طبیعت زرین شهر بوده و عطر شالیزارهای برنج باعث شده خرداد در زرین شهر معنی ‌شود.
علیرغم داشته های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، صنعتی و… آنگونه که باید این شهر و داشته های ارزشمند آن به نسل جوان و دیگر شهرهای ایران معرفی نشده از این رو طرح روز زرین شهر توسط جمعی از فعالان اجتماعی و مدیریت شهری به شورای اسلامی زرین شهر ارائه شد و در نهایت پس از بررسی های مختلف از طرف اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و ۱۱ خرداد ماه در تقویم رویدادهای خطه طلایی ایران به نام روز زرین شهر نامگذاری شد تا بهانه ای باشد، برای نواختن سمفونی دوستی و معرفی قابلیت های خطه طلایی ایران به گردشگران و شهروندانی که روزگار خود را در این شهر می گذرانند.
زرین شهر، بن‌مایه و ریشه همدلی‌های ماست و هفته فرهنگی و روز زرین شهر فرصتی برای ادای احترام به این شهر تاریخی به شمار می آید و امید است با برگزاری هفته فرهنگی منشأ تحول در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… شود و مسیر اقتصاد گردشگری را در دوران پساکرونا هموار کند تا اقتصاد شهر حول محور گردشگری شکل گیرد و زرین شهر می‌تواند به یک آرمان‌شهر مبدل گردد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.