• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

زرین شهر شهری زیبا، ارزش مدار با شهروندان مؤمن

  • کد خبر : 7872
  • 08 خرداد 1400 - 17:44
زرین شهر شهری زیبا، ارزش مدار با شهروندان مؤمن
فرماندار شهرستان لنجان گفت: زرین شهر شهری زیبا، ارزش مدار با شهروندان مومن به شمار می‌آید که براساس رویکرد مدیریت شهری شاهد هستیم چشم اندازهای توسعه آن بر مبنای دانش و داشته‌ای ارزشمند آن یعنی ظرفیت‌های منحصر بفرد شهر و همچنین هنرمندان، جوانان و مردمان فهیم و عزیز آن برنامه ریزی شده است.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در آئین نکوداشت زرین شهر اظهار کرد: زرین شهر خطه طلایی ایران با فرهنگ و هنر غنی خود همواره در کشور سرآمد بوده و علما، شهدا، مفاخر، مشاهیر و چهره‌های ماندگار این دیار همچون آیت الله شیخ مرتضی ریزی و سردار شهید حسین قجه ای نقش ارزشمندی در صحنه‌های حساس کشور ایفا کرده‌اند.
وی افزود: کارشناسان براین باور هستند که یک شهر با تاریخ کهن، چهره‌های ماندگار، روایت‌ها و اسطوره‌هایی که در آن پرورش یافته‌اند زنده است و خوشبختانه زرین شهر از این داشته‌های ارزشمند برخوردار است و این مهم سبب شده نام این شهر بر سر زبان‌ها جاری باشد و گردشگران در طول ایام مختلف سال خطه طلایی ایران را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: زرین شهر شهری زیبا، ارزش مدار با شهروندان مؤمن به شمار می‌آید که براساس رویکرد مدیریت شهری شاهد هستیم چشم اندازهای توسعه آن بر مبنای دانش و داشته‌ای ارزشمند آن یعنی ظرفیت‌های منحصر بفرد شهر و همچنین هنرمندان، جوانان و مردمان فهیم و عزیز آن برنامه ریزی شده است.
وی زنده نگه داشتن فرهنگ بومی یک جامعه را زنده نگه داشتن هویت و تشخص آن دانست و ادامه داد: بی‌اهمیت دانستن فرهنگ بومی مساوی با تغییر نشانه‌های یک جامعه از جمله آداب و رسوم، پوشش و موارد متعدد دیگر است، از این رو باید از فرصت برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر برای تقویت جایگاه این شهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان بهره برد چراکه لنجان در حوزه‌های مختلف همواره برای استان‌های دیگر الگو بوده است.
صالحی اضافه کرد: مردم فهیم و عزیز زرین شهر در طول تاریخ همواره نشان داده که با فرهنگ و هنر غنی خود در عرصه‌های مختلف سرآمد بوده و توانمندی‌های ویژه ای در همه رشته‌ها دارند و برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر سبب شد توانمندی‌ها، میراث ارزشمند گذشتگان، آداب و رسوم کهن، مشاغل فراموش شده و… شناسایی و به نسل جوان و همچنین دیگر شهرهای ایران معرفی شوند.
وی عنوان کرد: تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی این شهر در فصل بهار به خصوص در خرداد ماه به گونه‌ای است که این شهر را آماده پذیرای مسافران و گردشگران می‌کند و نام‌گذاری ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز زرین شهر در نوع خود قابل توجه است چراکه این ایام خطه طلایی ایران در بهترین وضعیت آب و هوایی و زیست محیطی خود قرار می‌گیرد و زیبایی‌های آن افسونگری می‌کند.
فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: البته امیدوارم با نزول رحمت الهی بار دیگر آب در زاینده رود جاری تا رگه‌های حیات این شهر پر شود و بار دیگر طراوت و شادابی به شهروندان و گردشگران هدیه گردد.
وی یادآور شد: مطمئناً با توجه به استعداد، توانمندی و سابقه بسیار ارزشمند زرین شهر در زمینه‌های مختلف در آینده‌ای نه چندان دور و با عبور از بحران کرونا برگزاری رویدادهایی چون هفته نکوداشت زرین شهر در سطحی بالاتر برگزار خواهد شد و مورد توجه گردشگران و فرهنگ دوستان ایران زمین قرار خواهد گرفت.
صالحی تاکید کرد: قطعاً ثمره برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر سبب افزایش حضور گردشگران و سرمایه گذاران به واسطه شناخت توانمدی های این شهر خواهد شد به گونه‌ای که رشد، پویایی و کمال آن را همگان به نظاره خواهند نشست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7872
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.