• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

شهدا خود را فدای هویت کشور کردند/ حرکت در مسیر ولایت و شهدا عامل رشد و شکوفایی است

  • کد خبر : 7875
  • 08 خرداد 1400 - 17:47
شهدا خود را فدای هویت کشور کردند/ حرکت در مسیر ولایت و شهدا عامل رشد و شکوفایی است
امام جمعه زرین شهر گفت: مردمی که دارای عمیق‌ترین اندیشه‌های انسانی و مفهوم انسانیت در قالب برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین الگوهای ادبی و هنری هستند باید به هویت و برجستگی‌های دین، کشور و خانواده خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا به‌جایی برسند که به مانند شهدا خود را فدای ملت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در آئین نکوداشت زرین شهر اظهار کرد: ۱۰ سال پیش با عده‌ای با استاتید دانشگاه پیام نور نشست‌هایی پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان لنجان برگزار شد و مباحثی در این جلسات مطرح می‌شد سبب شد مطالعاتی را در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین بحران هویت انجام دهیم و در بسیاری از مواقع بیشتر آسیب‌ها را در این حوزه‌ها شاهد هستیم.

وی افزود: زمانی یک جوان احساس صلاحیت، عزت، اعتماد و شایستگی خواهد کرد که در کودکی چنین احساسی را از خانواده دریافت کرده باشد و اگر این اتفاق به درستی رخ ندهد ورود به دوران نوجوانی و جوانی با آسیب همراه خواهد بود از این رو باید در گام نخست به بنیان خانواده توجه ویژه ای داشت.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه جامعه پذیری فرایند انتقال هنجارها و ارزش‌های جامعه به فرد است، تصریح کرد: امروزه ابه لحاظ شرایط حاکم بر زندگی اجتماعی، جدا شدن از وسایل ارتباط جمعی و اخبار دنیایی که جهان را دربرگرفته کار بسیار دشواری است و باید توجه داشت و چنانچه به این مسئله توجه نداشته باشیم دچار آسیب خواهیم شد.

وی ادامه داد: وسایل ارتباط جمعی به حدی بر ذهن انسا ن ها حاکم شده که دشمنان برای پیشبرد اهداف خود از آنها استفاده می‌کنند و نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که تهاجم فرهنگی دشمنان امروز هویت و گذشته ارزشمند ما را هدف گرفته تا آنها به دست فراموشی بسپاریم.

باقریان با بیان اینکه شهدا خود را فدای هویت کشور کردند و حرکت در این مسیر عامل رشد و شکوفایی است، اضافه کرد: مردمی که دارای عمیق‌ترین اندیشه‌های انسانی و مفهوم انسانیت در قالب برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین الگوهای ادبی و هنری هستند باید به هویت و برجستگی‌های دین، کشور و خانواده خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا به‌جایی برسند که به مانند شهدا خود را فدای ملت کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، هنر، علم و دانش جز هویت ما هستند، عنوان کرد: هفته نکوداشت زرین شهر، فرصتی برای توجه به گذشته و عظمت پیشینه و تاریخ کهن خطه طلایی ایران است از سوی دیگر با تکیه براین ویژه برنامه فرهنگی می‌توان در مسیر معرفی و ارائه داشته‌های میراثی فرهنگی، اجتماعی و … حرکت کرد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌مندی برای جذب توریست، سرمایه‌گذار، چهره فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از دغدغه‌های شهری، می‌تواند در ایجاد موج جدیدی از رونق و توسعه در همه ابعاد تأثیرگذار باشد از این رو امیدواریم برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر در سال‌های دیگر نیز برگزار شود و دبیرخانه‌ای دائمی داشته باشد.

وی متذکر شد: زرین شهر ظرفیت‌ها نهفته فرهنگی و هنری، اجتماعی و… بسیاری دارد که می‌توان با بهره مندی از هنرمندان و نخبگان بومی و با برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای نمایش این داشته‌های ارزشمند، فرصت‌های بیشتری را برای معرفی و توسعه شهری در همه ابعاد فراهم کرد.

باقریان با بیان اینکه نسل جوان باید خود را در آینه سردار شهید حسین قجه ای و دیگر شهدا ببینند، گفت: آحاد مردم خصوصاً نسل جوان باید خود را در آئینه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که حکیم‌ترین، عالی‌ترین و دانشمندترین رهبر جهان و جز هویت ماست ببینند و چنانچه اینگونه شود قطعاً یکی از شجاع‌ترین افراد جامعه خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر مستکبران جهانبه دنبال آن هستند که مردم را از ولایت فقیه جدا کند به دلیل آن است که به خوبی می‌دانند هویت کشورما با ولایت فقیه تعریف می‌شود و از این فرهنگ وحشت دارند.
امام جمعه زرین‌شهرافزود” جمهوری اسلامی ایران با رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و با تکیه بر شعار و فرهنگ ما می‌توانیم در اوج تحریم‌ها توانسته تمام نیازمندی‌ها و امکانات مورد نیاز خود را با اعتماد به دانشمندان جوان کشور تأمین کند و در حرفه و هنری مختلف سرآمد باشد، و این افتخارات از داشته‌های ملت است که در پرتو ولایت فقیه و شهدا به‌دست آمده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.