• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شهر خلاق، فرصتی برای خلق و افزایش حس تعلق‌هاست

  • کد خبر : 9757
  • 10 تیر 1400 - 9:46
شهر خلاق، فرصتی برای خلق و افزایش حس تعلق‌هاست
مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان گفت: توانایی، استعداد و داشته های تاریخی شهری در کنار هم افزایی، جلب مشارکت شهروندی و فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد می تواند پایه‌های خلاقیت در شهر را تقویت ساخته و شهر را مدار خلاقیت قرار دهد.

میلاد موذنی در گفتگو با خبرنگار نبض وطن حمایت از تشکل های مردم نهاد را حلقه مفقوده حفظ میراث فرهنگی دانست و اظهار کرد: انجمن های مردم نهاد طی سال های گذشته به خوبی نشان داده اند چنانچه به انان اعتماد شود نقش موثری را در جامعه ایفا می کنند از این رو انجمن حافظان میراث لنجان نیز تلاش کرد علاوه بر مشارکت در حفظ و مرمت آثار تاریخی در تدوین پرونده های میراث ملموس، ناملموس و طبیعی نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی افزود: مشارکت مردم در هر بخشی نتایج خوبی به دنبال داشته و خوشبختانه طی ماه های اخیر با فعالیت انجمن حافظان میراث لنجان بستر مشارکت در شهرستان لنجان خصوصا خطه طلایی ایران هموار شده اما لازمه ادامه روند موفقیت ها و رسیدن به اهداف عالی تعریف شده توقیت همکاری های بین بخشی است.

مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان تصریح کرد: توانایی، استعداد و داشته های تاریخی شهری در کنار هم افزایی، جلب مشارکت شهروندی و فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد می تواند پایه‌های خلاقیت در شهر را تقویت ساخته و شهر را مدار خلاقیت قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهر خلاق فرهنگ و هنر، فرصتی برای خلق تعلق‌هاست، ادامه داد: ما براین باور هستیم شهری می‌تواند خود را خلاق جلوه دهد که در کنار داشته ای ارزشمند تاریخی خود با بکارگیری خلاقیت، نبوغ و ابتکار شهروندان به سمت شناسایی ، احیا و حفظ آثار معنوی و مادی ، بازار کسب و کار برای جوانان و… گام بردارد که ثمره ان حفاظت از میراث ملموس و ناملموس، رونق اقتصاد شهری و افزایش روحیه مشارکت پذیری شهروندان است.

موذنی اضافه کرد: انجمن حافظان میراث لنجان در تلاش است با برنامه ریزی و جلب حداکثری مشارکت مردمی خصوصا علاقه مندان حفاطت از میراث فرهنگی، یاریگر ادارات، نهادها، سازمان ها و مدیران شهری باشد تا آنان نیز با بهره مندی از این ظرفیت ها در انجام موثر فعالیت ها، ماموریت ها و وظیفه اصلی خود موفقتر عمل کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9757
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.