• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جایگاه قرنطینه بیماران کرونایی در پایانه مرزی مهران راه اندازی شد

  • کد خبر : 12180
  • 02 مرداد 1400 - 10:46
جایگاه قرنطینه بیماران کرونایی در پایانه مرزی مهران راه اندازی شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه اندازی جایگاه قرنطینه بیماران کرونایی در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: انتظار می رود افرادی که از طریق این مرز وارد کشور می شوند به بهترین شکل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونای استان ایلام اظهار کرد: از اسفند سال ۹۸ تاکنون پایگاه مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایانه مهران بصورت ۲۴ ساعته فعال است و علاوه بر نمونه گیری کرونا بر اساس قوانین بین المللی در مرز برای دیگر بیماری‌های واگیر نیز نمونه گیری انجام می‌شود

وی از فعال بودن پایگاه فوریت های پزشکی نیز برای نمونه گیری در پایانه مرزی مهران خبر داد و افزود: بیشترین مشکل ما در پایانه مرزی وجود دارد و  کارگران عراقی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و پایانه نیز نباید اجازه ورود به افرادی که پروتکل ها را نقض می‌کنند بدهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارچه در بهترین حالت ۵۰ تا ۶۰ درصد است که باید بیشتر از ۹۰ درصد باشد چرا که در این زمینه تنها ایلام و مهران مورد نظر نیست بلکه موضوع کشوری در میان است و با توجه به نزدیک شدن به اربعین تردد زائران باید جدی تری و در اولویت قرار گیرد.

دکتر صادقی فر اضافه کرد: آزمایشگاه مجهز در مهران وجود ندارد اما ظرف ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود چرا که به آزمایشگاه ثابت در مهران نیاز داریم و چنانچه این اتفاق بیفتد اولین مرزی هستیم که مجهز به آزمایشگاه ثابت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از افزایش شهرهای با وضعیت قرمز در استان بیان کرد: شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز قرار دارند و با افزایش تعداد بستری ها احتمال قرمز شدن سایر شهرها وجود دارد.

صادقی فر گفت: شهرهای دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و هلیلان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.