• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خبر داد:

گام‌های استوار مسئولان برای تسریع در راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر

  • کد خبر : 22346
  • 09 آبان 1401 - 19:30
گام‌های استوار مسئولان برای تسریع در راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:امروز مدیران ارشد شهرستان لنجان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم قصد دارند بر اساس نقشه راه علمی و تعامل با اصناف در مسیری حرکت کنند تا انجام پروژه شهرک مشاغل شهری و استقرار اصناف در این مجموعه روند سریعتری به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی یکی از مشکلات زندگی شهری را فعالیت صنوف مختلف مزاحم و آلاینده دانست و اظهار کرد: طی سالیان گذشته با روند روبه رشد جمعیت و توسعه شهرهای ایران اصناف و مشاغل مختلف به‌صورت خطی در کنار خیابان‌ها شکل‌گرفته و به فعالیت مشغول هستند و فعالیت برخی از این مشاغل مشکلات متعددی را به دلیل نوع فعالیت صنفی برای شهروندان به همراه دارند.
وی افزود: فعالیت مشاغل مزاحم شهری علاوه بر آلایندگی‌های صوتی و آشفتگی بصری در شهرها باعث بروز ترافیک در بسیاری از معابر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تصریح کرد: وضع بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در راستای حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت و حفظ آرامش ساکنین شهرهای ایران انجام گرفته است، از این رو شهرداری‌ها به سمت ایجاد مکان‌هایی مناسب در خارج از حوزه شهری گام برداشتند تا واحدهای آلاینده و مزاحم شهری در یک مکان مناسب برای پیشگیری از بروز خطرات روحی و جسمی شهروندان ساماندهی شود.
وی با اشاره به گام شهرداری زرین شهر برای حل معضل مشاغل مزاحم شهری، ادامه داد: با توجه به توسعه روز افزون زرین شهر و افزایش حجم تقاضای شروع کسب و کار، نیاز به انتقال و جابجایی مشاغل مزاحم شهری به شدت احساس می‌شد از این رو مقدمات احداث شهرک مشاغل مزاحم شهری با واگذاری زمین به اصناف انجام شد.
کرمی اضافه کرد: پس از گذشت سال‌ها از واگذاری زمین به واحدهای مشاغل مزاحم شهری به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها، انتقال اصناف زرین شهر به این مجموعه با چالش مواجه شد و براساس گزارشات ارائه شده در دوره پنجم مدیریت شهری، شهرداری در مسیری حرکت کرد تا زیرساخت‌های لازم برای این مجموعه فراهم و زمینه برای انتقال این صنوف مهیا ‌شود.
وی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های فرماندار شهرستان لنجان و برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان امر برای سرعت بخشیدن به آغاز ساخت و ساز اصناف در شهرک مشاغل شهری و همچنین تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، جلسه‌ای در اتاق اصناف شهرستان لنجان با نماینده شهرداری زرین شهر برگزار و پس از بحث و تبادل نظر به راهکارهایی مشترک برای تحقق این مهم دست پیدا کردیم.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: امروز مدیران ارشد شهرستان لنجان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم قصد دارند بر اساس نقشه راه علمی و تعامل با اصناف در مسیری حرکت کنند تا انجام پروژه شهرک مشاغل شهری و استقرار اصناف در این مجموعه روند سریعتری به خود بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: اصولاً جابه‌جایی محل کسب بازاریان سخت است، اما با اتخاذ تمهیدات لازم و همچنین در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف می‌توان به شکلی عمل کرد تا صاحبان مشاغل خودشان از جابه‌جایی استقبال کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.