• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ملک‌پور:

توسعه روز شهرستان لنجان نیازمند وجود افراد متخصص و کارآمد است

  • کد خبر : 26428
  • 14 اسفند 1401 - 16:00
توسعه روز شهرستان لنجان نیازمند وجود افراد متخصص و کارآمد است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: مشاغل خانگی و اقامتگاه‌های بوم گردی جز کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شوند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان می‌توان در مسیر کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال نسل جوان خصوصاً در روستاهای این شهرستان گام برداشت.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف توانمندسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی حلقه مفقوده‌ای است که خلاء آن در شهرستان لنجان احساس می‌شود و حرکت در مسیر تحقق این مهم سبب ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، رونق اقتصادی روستاها و شهرهایی که در حوزه بوم‌گردی فعال هستند و در نهایت توسعه کمی و کیفی اینگونه مراکز خواهد شد.

وی چشم‌انداز صنعت بوم‌گردی و مشاغل خانگی را در شهرستان لنجان روشن دانست و افزود: مشاغل خانگی و اقامتگاه‌های بوم گردی جز کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شوند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان با پیوند ارتباطات مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان و دانشگاه آزاد واحد لنجان و همچنین علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه می‌توان در مسیر کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال نسل جوان خصوصاً در روستاهای این شهرستان گام برداشت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: ارتقا توانمندی‌های نسل جوان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در این قشر مؤثر با هدف خود اشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از مزایای آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به‌شمار می‌آید و باید به این نکته کلیدی توجه داشت که کسب و کارهای کوچک مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و محلی راهکاری برای رونق تولید و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه روز افزون شهرها و روستاهای شهرستان لنجان نیازمند وجود افراد متخصص و کارآمد است، ادامه داد: برای دست یافتن به توسعه پایدار اقتصادی باید ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز سنجی‌های منطقه‌ای و پتانسیل‌های موجود در آن منطقه آن انجام گیرد.

ملک‌پور عنوان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان در تلاش است تا ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه مشاوره به‌گونه‌ای عمل کند که جوانان این شهرستان با نحوه کسب درآمد و دست یافتن به شغل مورد نظر خود حتی پس از دانش آموختگی به خوبی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی باعث تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره‌وری، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری خواهد شد امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در حوزه مهارت آموزی به عنوان یکی از مهمترین عوامل کلیدی در موفقیت اقتصادی شاهد جذب حداکثری علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه کسب و کارهای کوچک باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26428

نوشته های مشابه

27بهمن
مهارت کلید اشتغال پایدار است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

مهارت کلید اشتغال پایدار است

23بهمن
فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه رسیدن به اشتغال پایدار است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.