• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق حقوق شهروندی است

  • کد خبر : 28195
  • 30 فروردین 1402 - 10:03
تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق حقوق شهروندی است
شهردار زرین شهر گفت:چنانچه رابطه منطقی بین مدیریت شهری و شهروندان برقرار باشد و در زمان مراجعه به شهرداری با رضایتمندی از این مجموعه خارج شود حس مشارکت و سهیم بودن در هزینه‌های شهری در وجود آنان به عنوان یک ضرورت نهادینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جمع پرسنل شهرداری زرین شهر، تکریم ارباب رجوع را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان، از جمله طرح‌های تحول اداری به‌شمار می‌آید که با هدف افزایش سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری اجرایی می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌از جمله نهادهایی به‌شمار می‌آید که به دلیل وظایف ذاتی که بر عهده دارد شهروندان در زمینه‌های مختلف با این نهاد در ارتباط هستند و در طول شبانه‌روز در بخش‌های مختلف از شهرداری خدمات دریافت می‌کنند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه در خصوص تکریم ارباب رجوع نباید فقط به طرح شعار اکتفا کرد، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما و مبانی انقلاب اسلامی بر تکریم ارباب رجوع و تسهیل در کارهای آنها تاکید زیادی شده است بر همین اساس انتظار می‌رود مدیران و پرسنل واحدهای مختلف شهرداری زرین شهر علاوه بر اینکه امور را بر اساس ضوابط نه بر اساس روابط انجام دهند، بلکه در انجام امور محوله هیچ تبعیضی بین ارباب رجوع قائل نشده و تکریم شهروندان را در عمل اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان، به عنوان رکن اصلی یک شهر به‌شمار می‌آیند، اضافه کرد: شهروندان به عنوان وارثان اصلی شهرهای ایران هر روز از امکانات و خدمات مختلف شهر بهره‌مند می‌شوند و چنانچه رابطه منطقی بین مدیریت شهری و شهروندان برقرار باشد و در زمان مراجعه به شهرداری با رضایتمندی از این مجموعه خارج شود حس مشارکت و سهیم بودن در هزینه‌های شهری در وجود آنان به عنوان یک ضرورت نهادینه خواهد شد.

وی تکریم ارباب رجوع را مصداق بارز رعایت حقوق شهروندی دانست و ادامه داد: در طول زمان نحوه درخواست‌ها از شهرداری تغییر کرده و به همین دلیل تلاش شده مدیریت شهری نیز نحوه خدمت رسانی به شهروندان را به‌روز کند و در این مسیر معتقد هستیم برای ارائه خدمات بهتر به ارکان اصلی شهر باید مطالبات به حق آنان را بدانیم تا علاوه بر اینکه به رفتار و دیدگاهی یکسان دست پیدا کنیم بتوانیم بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده اقدامات لازم را به سرانجام برسانیم.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق حقوق شهروندی است، عنوان کرد: در شهرهایی که شهروندان آن از حقوق خود آگاه هستند، مطمئناً می‌توانند به بالا بردن امنیت و آسایش اجتماعی و… کمک شایانی داشته باشند از این رو باید به سمت آموزش و آگاه‌سازی شهروندان در خصوص حقوق خود حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان در مواقع مراجعه به شهرداری ضعف و مشکلی در راستای ارائه خدمت و پاسخگویی مشاهده کردند می‌توانند آن را به شکل مکتوب گزارش دهند و قطعاً این موارد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و ما واحد موردنظر را ملزم خواهیم کرد که فرآیند کار خود را اصلاح کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28195
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.