• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

افزایش تعاملات منطقه‌ای ذوب آهن فضای کسب و کار در بازار شهرستان لنجان را رونق می‌بخشد

  • کد خبر : 31457
  • 10 تیر 1402 - 21:21
افزایش تعاملات منطقه‌ای ذوب آهن فضای کسب و کار در بازار شهرستان لنجان را رونق می‌بخشد
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:مردم شهرستان لنجان خصوصاً اصناف و بازاریان انتظار دارند شرکت سهامی ذوب آهن خریدهای مورد نیاز خود را از شهرستان لنجان تأمین کند و تحقق این مهم علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و برخی صنایع تولید مواد غذایی و... سبب رونق بازار واحدهای صنفی و افزایش اعتماد ساکنین منطقه به کارخانه ذوب آهن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی در نشست با مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصناف را یکی از مستحکم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: نقش اصناف و بازاریان در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس همواره برجسته بوده و امروز نیز در جنگ اقتصادی شاهد هستیم که اصناف زمینه توسعه فعالیت اقتصادی را در کشور به خوبی فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان لنجان، افزود: بازار همیشه به عنوان نبض اقتصاد کشور بوده و هست، اما امروز به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، تورم، کاهش توان خرید شهروندان و… شاهد رکود در بازار هستیم و این مسئله زنگ خطر تعطیلی گسترده واحدهای صنفی را به صدا درآورده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: چنانچه برای سناریوهای مختلف پیش‌رو اصناف چاره‌اندیشی نشود پایان تلخ و گزنده‌ای را در خصوص وضعیت بازار شاهد خواهیم بود چراکه بخش قابل توجهی از ساکنین منطقه در حوزه اصناف مشغول فعالیت هستند و تعطیلی هر واحد صنفی معیشت چند خانواده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از نمایندگان خود در اتاق اصناف انتظار دارند با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان خصوصاً صنایع بزرگ فعال در شهرستان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های به حق آنان را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند تا شاهد رونق دوباره بازار در این شهرستان باشیم.

کرمی یکی از انتظارات مردم منطقه را افزایش تعاملات منطقه‌ای ذوب آهن با شهرستان دانست و گفت: شهرستان لنجان میزبان صنایع بزرگ و مادر کشور بوده اما ساکنان آن از بیکاری نسل جوان خود رنج می‌برد از سوی دیگر خشک شدن زاینده رود تأثیر بسزایی بر کشاورزی شهرستان داشته و چنانچه برای رونق بخشیدن به بازار شهرستان چاره اندیشی نشود قطعاً به آمار افراد بیکار افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات منطقه‌ای ذوب آهن با شهرستان لنجان فضای کسب و کار در بازار منطقه را رونق می‌بخشد، عنوان کرد: مردم شهرستان لنجان خصوصاً اصناف و بازاریان انتظار دارند شرکت سهامی ذوب آهن خریدهای کالاهای مورد نیاز خود را از شهرستان لنجان تأمین کند و تحقق این مهم علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و برخی صنایع تولید مواد غذایی و… سبب رونق بازار و در نهایت افزایش اعتماد ساکنین منطقه به کارخانه ذوب آهن خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز نیاز است با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب زمینه تحریک در بازار و به تبع آن رونق واحدهای صنفی و تولیدی را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: محصولات بسیاری در شهرستان تولید می‌شود که صنایع بزرگ همچون ذوب آهن می‌توانند در خرید محصولات مورد نیاز خود از این محصولات خریداری کنند و برای تأمین مصالح، ابزارآلات، پوشاک و… نیز می‌توانند بازار شهرستان لنجان را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.