• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خبر داد:

نظارت بر نانوایی‌های فعال در لنجان تشدید شد

  • کد خبر : 32004
  • 24 تیر 1402 - 11:57
نظارت بر نانوایی‌های فعال در لنجان تشدید شد
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: بر اساس قانون و تدابیر اتخاذ شده در کارگروه آرد و نان شهرستان لنجان و با هدف بهبود شرایط واحدهای نانوایی، واحدهایی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند با معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون خواهند شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی با اشاره به تشدید نظارت بر نانوایی‌های فعال در این شهرستان اظهار کرد: نان یکی از کالای مصرفی مهم در سفره خانوارها به‌شمار می‌آید و اهمیت موضوع نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی به دلیل آن بوده که معیشت اکثریت مردم خصوصاً اقشار کم درآمد و کم برخوردار به مقوله نان است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد نانوایان و مصرف سرانه نان شهروندان، افزود: آرد، امانت دولت در دست واحدهای صنفی نانوایی است و نانوایان باید برای پخت و عرضه نان با کیفیت و سالم تلاش کنند و با وجود اینکه فعالان این صنف زحمات زیادی را متقبل می‌شوند اما برخی واحدهای صنفی تخلفاتی را دارند، از این رو با نانوایان متخلف با قاطعیت برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک از نانوایی‌های این شهرستان، تصریح کرد: عمده گزارش‌های دریافتی از سوی شهروندان در خصوص کیفیت نان، رعایت نکردن ساعت کاری، رعایت نکردن قیمت و وزن نان است و افراد متخلف بدانند با متخلفان به صورت جدی با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون مماشات با نانوایان متخلف برخورد خواهد شد، ادامه داد: بر اساس قانون و تدابیر اتخاذ شده در کارگروه آرد و نان شهرستان لنجان و با هدف بهبود شرایط واحدهای نانوایی، واحدهایی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند با معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون خواهند شد.

کرمی اضافه کرد: هر گونه فروش آرد خارج از شبکه توزیع غیر قانونی بوده از این رو هر گونه جابجایی و فروش آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای تخلف صنفی محسوب شده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: استفاده از کنجد و افزایش خودسرانه قیمت نان به بهانه اضافه کردن کنجد در برخی نانوایی‌ها عامل سو استفاده و نارضایتی مردم شده است که این مهم نیز تخلف صنفی به‌شمار می‌آید و در صورت مشاهده بازرسان و یا گزارش‌های مردمی مبنی بر ارتکاب چنین تخلفی در واحدهای خبازی برابر قانون با نانوایان متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعت‌های کار و تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایت‌های مردمی در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می‌رود و چنانچه این مهم مورد توجه واحدهای نانوایی قرار نگیرد برخورد قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.